Hvor er jeg glad for at finde jer

Alt om Børn Fora Debatfora Gravide over 35 år Hvor er jeg glad for at finde jer

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    smillasmilessmillasmiles
    Medlem

Jeg er 41 og gravid for femte gang, ikke ret langt henne, jeg er i omkring 4+5 uge. Testede positivt tirsdag, og fredag og lørdag, og har symptomerne, kvalme og ondt i ryggen og brysterne osv…Skal til læge ang. termin og vandrejournal osv…
    Jeg fik en datter da jeg var 39, og allerede der savnede jeg at “tale” med kvinder på min alder, selvom min terminsgruppe på ND var rigtig god.
    Jeg regner med en termin i begyndelsen af April.

pialarpialar
    Medlem

Hjertelig tillykke med din graviditet :0)

Jeg selv er 37 og venter nummer syv til november,- og jeg synes ikke, at jeg kan mærke den store forskel på at være gravid nu og så da jeg fik nummer 6 for 2½ år siden,- der er dog mange, der har en kommentar (og ikke altid positiv) ang. både min alder og ikke mindst antallet af børn,- men sådan må det så bare være ;0)

KH Pia 25+4

Simone66Simone66
    Medlem

Stort tillykke med graviditeten. Jeg er selv lige fyldt 39 år og jeg er i uge 13+3 og ja det er dejlig med andre på samme alder….

Anonym
    Gæst

Jeg er ikke gravid, men har tre dejlige børn, hvoraf den mindste er et år. Jeg er jævnligt herinde på siden og kigge, netop af samme grund som jer andre: det er dejligt at “møde” andre der får børn efter den første grønne ungdom ;-)).
    Pia, jeg er totalt imponeret! Syv børn!! Jeg er ved Gud misundelig!
    Må jeg spørge dig, hvordan du får hverdagen og økonomien til at hænge sammen?
    Jeg kunne mægtig godt selv tænke mig èn mere, men har ikke besluttet mig endnu. Kan bare heller ikke forholde mig til, at den lille på et år måske er min sidste. Jeg er alene om mine børn, så derfor tænker jeg mig om en ekstra gang, både pga økonomi men også pga tid. Derfor synes jeg det er fantastisk at høre om kvinder der bare magter det.
    Håber du har tid at svare.

Kh
    mortiljuni

pialarpialar
    Medlem

Hi-hi, det var dejligt at læse din positive tilkendegivelse :0)

Det er svært at give en “opskrift”, men vi har aldrig fra start været lagt fast på at få syv børn (faktisk var noget af det allerførste min mand sagde til mig, at han ikke ville have børn overhovedet ;0))
    Det har bare været sådan, at vi havde en overvældende lyst til at “få bare en mere” – og den følelse (som jeg kan læse du også har) har vi så fået nogle gange ;0)

Ang. at få hverdagen til at hænge sammen, så har vi valgt ,at jeg skal gå hjemme (ellers ved jeg ikke, hvordan jeg skulle nå det hele/dem alle i tilfredsstillende grad! Her tænker jeg på tiden til hver især)
    Og jeg håber sørme, at økonomien vil være med til ,at jeg bliver ved at gå hjemme,- i al fald til den yngste (i maven) skal i BH,- men det vil tiden jo vise…

KH Pia 25+6

Anonym
    Gæst

Jamen jeg synes det er skønt og utrolig livsbekræftende med alle de børn! Og ja, det er præcis ønsket om at få bare en mere, jeg også har. Egentlig tror jeg, at jeg vil have den følelse, næsten ligegyldigt hvor mange børn jeg fik 😉
    Jeg kan godt forstå at du går hjemme! Det er et stort priviligium at have mulighed for det, så længe der er helt små børn.
    Jeg er imidlertid alene, så for mig er det ikke en mulighed, desværre.
    Det jeg tænkte på, da jeg spurgte hvordan du får hverdagen til at hænge sammen, var egentlig også, hvordan du håndterer de situationer på dagen, hvor børnene er sultne og trætte. Selvom en del kan forberedes (f.eks aftensmad og madpakker) så må der alligevel opstå tidpunkter, hvor flere børn ønsker din opmærksomhed på samme tid.
    Det er den slags overvejelser jeg er ude i: hvordan får jeg nusset og hygget tilstrækkeligt om de andre, når den mindste er syg eller har skrigetur?? Det er egentlig mest de første par år, jeg fokuserer mest på, for der er meget at se til, synes jeg. Og selvom jeg mener søskende er en fantastisk gave at få, så tænker jeg alligevel, at det måske også kan opleves som en byrde for de større igennem en periode.. Hvad er dine erfaringer?? Og hvor stor aldersspredning er der på dine børn?

Kh
    Mortiljuni

pialarpialar
    Medlem

Hej igen Mortiljuni: Ungerne her er 13 år, 10½, 8, 6½, 4½,2½ og så har jeg termin først i november med nummer 7…

Og du har helt ret,- det ér en af de ting, som jeg/vi er meget opmærksomme på : at alle ungerne får “det de skal have”!

Børn er jo forskellige og alderstrinene har også betydning…
    Med de store er der jo lektielæsning og hygge i det hele taget…
    Med de små er det mest nus og hygge…
    Og så er der jo alle de praktiske ting…
    Noget jeg /vi prioiterer meget højt er at jeg putter med ungerne hver aften,- dvs jeg læser godnathistorie(r) – i fællesskab, vi beder Fadervor i fællesskab og derefter synger jeg en sang for hver især af ungerne,som de selv vælger…
    Den ældste har fravalgt godnathsitorien,men vi beder stadig Fadervor sammen og bagefter får han sunget en sang…

Nogen gange må man vente med/rykke en planlagt handletur med et barn (noget alle kan lide at være “den eneste” der skal være med til ;0) eller at tegne eller andet, fordi der er noget praktisk arbejde, et møde man skal til (der er sørme mange møder i skoleregi!!) eller en syg/pylret søskende, der må prioriteres…men jeg synes ungerne accepterer det uden at kny – de ved jo, at jeg/vi gør det “godt igen”..

Vi har aldrig oplevet søskendejalouxi, når der er kommet en ny søskende til (men vi ved jo selvfølgelig ikke, om det vil opstå denne gang …)
    – men hvis der har været en søskende, der har været syg i længere tid (som vi desværre har oplevet flere gange) så kan man da godt mærke at de andre “reagerer”, i de tilfælde har vi kunent mærke, at det har været vejen frem og meget vigtigt at hjælpe børnene til at sætte ord på..for det er helt forståeligt og ok ,at man synes, det er træls at en syg søskende “fylder”…og når det så er snakket om, så er det faldet på plads igen hurtigt…

KH Pia

Anonym
    Gæst

Hej igen,
    Uh der går lidt tid imellem at jeg får kigget herind og skrevet. Tak for dit uddybende svar, Pia. Jeg sidder her med et indtryk af, at du har en flok fantastiske unger – det lyder til at være et dejligt harmonisk familieliv I har! Du har ikke formået at fratage mig lysten til et barn mere :-))) – tværtimod! Som jeg vist har skrevet før, må jeg lige se hvordan hverdagsliv med arbejde, og ikke mindst økonomien hænger sammen inden jeg beslutter mig.
    Tak fordi du tog dig tid til at svare! Det gav lidt stof til eftertanke.

Mange kærlige hilsener
    mortiljuni

Lene40Lene40
    Medlem

Hejsa. Ja her i huset kan vi kun prale af at ha’ 4 børn i alderen 21, 18, 15 år og så den bette på 4 måneder, men hold da op jeg havde bestemt ikke regnet med at skulle blive mor igen som 40 årig, men kan love jer en ting jeg har aldrig nogensinde fortrudt at vi valgte at få barn nr 4 på trods af vores alder :o) min mand er 47. Det første lægen spurgte om var, har du fået ny mand ??, jordemoderen kom med samme spørgsmål, hende i De kære børn spurgte om det samme da vi købte barnevogn, hmmm NEJ NEJ NEJ det er sq med den samme mand og det er åbentbart ikke normalt når der er sådan et stort spring mellem dem :o)

Anonym
    Gæst

her i huset har vi tre børn på 21, 18 og 1 år jeg er lige blevet 41 og manden tæt på 47 vi er også alle vegne blevet spurt om det var ny mand *SS* men nej vores børn har samme far og mor og hvor er vi bare glade for vores lille efternøler *SS*
    Karin

Lene40Lene40
    Medlem

Ja se det kan altså lade sig gøre :o)) Tillykke med efternøleren :o))

Lene

Anonym
    Gæst

Helt klart supergod ide med en hjemmeside, hvor vi kan dele erfaringer med hinanden og lære af og læse om andres erfaringer.

Opdagede denne herlige hjemmeside søndag aften.

41 år og – “4 dage over tiden”/32 dage siden sidste menstruation, måske er der en lille ny på vej…

Anonym
    Gæst

Hej

Har også lige opdaget denne debat, og glæder mig over at læse om andre i min aldersgruppe, som er gravide.

Min datter er 14 år, og nu er jeg i 15. uge med den næste, men for mig er der godt nok sket en udskiftning af faderen i mellemtiden 😉

Jeg ønsker jer alle held og lykke, og glæder mig til at læse nærmere om, hvordan det går med jer.

Hilsen
    Anne

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.