Hvor forsigtige er I?

Alt om Børn Fora Debatfora Gravide over 35 år Hvor forsigtige er I?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    smillasmilessmillasmiles
    Medlem

Jeg er 41, og gravid for sidste gang..Jeg aborterede sidste år i uge 6+4, og er frygtelig nervøs for at det skal ske igen..Det hører også med til historien at vores datter fra 2003 og Lille Frø i maven er blevet til ved hjælp af en fertilitetsklinik, en masse hormoner og inseminationer, og et enkelt IVF forsøg.
    Mit arbejde er stressende, men ikke fysisk anstrengende..Til gengæld arbejder jeg på skiftende vagter, bla. nattevagter..Ikke med nogen bestemt interval, dvs. ikke en uge med den ene slags, en uge med den anden slags og en uge med den tredie slags vagter, og i weekenderne arbejder jeg 12 timers vagter.
    Jeg har allerede ret mange symptomer på graviditet i forhold til at jeg ikke er længere henne, ret meget kvalme og det varer hele dagen, og jeg har de der “bækkenet skal strække sig” smerter og meget ømme bryster osv..
    (Jeg ved jeg ikke er længere henne fordi jeg er blevet insemineret.)
    Jeg skal til læge på tirsdag, bla. for at snakke om en deltidssygemelding så jeg ikke skal på nattevagter i hvert fald..Under sidste graviditet belv jeg tilbudt generel sygemelding i 3. måned og belv beordret sygemeldt helt i 5. md. på grund af for mange, forkerte og for lange vagter, med medfølgende pletblødninger, og kraftige plukveer og til sidst insulinkrævende sukkersyge som symptomer.
    Jeg kan ikke gå ned i tid eller få andre vagter, sådan er vores system desværre ikke skruet sammen..jeg sidder i en meget lille afdeling der er sårbar overfor sygdom.
    Overreagerer jeg?

Anonym
    Gæst

hej dig, du overreagerer overhovedet ikke……du skal tænke på dig selv og den lille spire i din mave !!!! Jeg har også aborteret to gange tidligere og ved denne graviditet (er nu 16+0), sagde min læge direkte til mig, at jeg ikke måtte stresse mm for jeg var jo ved at blive en “middelaldrende” kvinde hvad angår graviditet 😉 (jeg er 38 år). Så pas nu på dig selv og den lille !!!!!! knus fra karina37

Anonym
    Gæst

Du skal være klar over, at skiftende arbejdstider og nattevagter er ekstremt belastende for gravide – og at dette dokumenteres af helt ny forskning.
    Så du er sådan set bare ansvarsbevidst, når du går til lægen, og forhåbentlig får en sygemelding, så du i hvert fald ikke behøver at arbejde om natten.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.