Forvirret…

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Forvirret…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Hejsa herinde :0) nu har jeg siden i torsdags kunnet teste svagt positiv så derfor var jeg jo lige nede ved lægen med en urinprøve her idag. Ringer derned kl 11 for at høre om resultatet! Svag positiv… ja det tænkte jeg nok hun ville sige… men så siger hun at jeg skal komme ned til en undersøgelse (11/11) hvilket jeg også skal hvis jeg er gravid… øhh HVIS jeg er gravid? Hun sagde jo lige selv at den var svagt positiv… en streg er vel en streg eller hvad siger i piger?? Nu er jeg da lidt nede i kulkælderen for jeg ville da hellere have haft at hun havde sagt tillykke den er positiv i stedet for at male fanden på væggen bare fordi den er svag.. altså om den så var mega meget tydelig så kan det da gå galt! uhhh hvor er jeg altså lidt frustreret lige nu – og synes godt nok der er lang til til 11/11…suk….

er der nogen af jer der har prøvet noget lignende? Altså jeg vil da betragte mig selv som gravid for selv om testen er svag så kan man altså allerede begynde at se den efter 30 sekunder så det er ikke sådan at jeg sidder 5-10 minutter og venter på at den skal dukke op…

Knus

Anonym
    Gæst

Mon ikke bare det var en meget dum bemærkning fra sekretærens side? Det ville jeg tolke det som! Selvfølgelig er du gravid! 🙂 Tillykke med det!

Cristina 20+3 og Sebastian 241006

Ak! – Læger og deres personale… De kan helt bestemt godt lære noget om fornuftig formulering!

En streg er en streg. Såfremt stregen er tilstede i det tidsrum som står på pakken, så er den altså go’ nok. Hvis den kun er der i begyndelsen eller først kommer bagefter kan det være en snyder. Men det lyder til at du har opfyldt kravene på pakken, også er den go’ nok.

Et stort tillykke herfra!

PS Hvis du tvivler på den test du har brugt, så prøv et andet mærke – f.eks. er apotekets lidt anderledes end føtex’. Men jeg er sikker på at også et andet mærke vil være (svagt) positiv.

PPS Min streg var oprindeligt også kun meget, meget svagt positiv – både hjemme og hos lægen. Men en streg er en streg! 😀

Anonym
    Gæst

Har for over et år siden også haft en svag positiv test, hvor jeg tækte – jamen en streg er jo en steg. Ringede til lægen og fortalte at jeg var gravid og fik tid til undersøgelse og oprettelse af vandrejournal. Da jeg er i 9’ende uge, har jeg svang brunlig udflåd, så min læge henviser mig til scanning. Det viser sig at der ikke er noget fostre, kun en blommesæk. Graviditeten er gået til grunde meget tidligt, men det bliver så først opdaget nu.

Så for ca. 7 uger siden, prøvet jeg lidt af det samme iden. Jeg havde en svag positiv test der hjemme. Ringede til lægen og sagde at jeg måske var gravid, så fik taget en test hos lægen en ½ uge senere. Den var også var svag positiv. Skulle komme igen en uge efter med morgenurin, for at få taget en ny test. Den test var også svag potitiv, så jeg fik taget en blodprøve. I mellemtiden begyndte jeg at bløde, men var ikke sikker på at det var min mens.
    HCG var kun på 8 og en uge sere blev den målt til 0.
    min læge forklarede mig, at jeg havde været gravid, men at det var gået til grunde tidligt. Jeg nåede dog aldrig at få mens igen, inden jeg testede positiv igen og denne gang blev den hurtigere positiv. For hver test jeg og blev den mere og mere positiv.

Prøv at vendt ½ – 1 uge (selvom det er svært) med at tage en ny test. Måske er du bare langsom ti at producere HCG og den derfor er svag.
    Tror ikke du skal være nervøs, men jeg ville bare lige fortælle, at en svag test, kan også være et dårligt tegn – desværre.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.