hvor langtid går der ??

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet hvor langtid går der ??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    baby2mybaby2my
    Medlem

Hey håber i har det godt ?

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på ?
    Mig og min mand her prøvet i lang tid på projekt baby ja snart 1 år og 4 måneder
    Men det er ikke blevet til noget, end en masse indbildske graviditeter øv.. For et halt år siden tog jeg en graviditet test hjem der var positiv, men negativ hos lægen næste dag, det er nok det tætteste jeg har været, og der var sikket en fejl på den test jeg tog.
    men nok om det er det normal man ikke bliver gravid så hurtigt, og kan der nemt gå nogle år før der sker noget? Eller skal jeg snart banke i bordet hos lægen, ?
    Også er der lige en til ting, jeg har en masse venner og familie der venter sig eller er blevet forældre.
    Lidt sjovt og se at det går utroligt hurtigt med de par hvor mand er ikke ryger frem for mændene der ryger tror i at rygning virkelig gør så stor skade ???

Hilsen nette 😉

Anonym
    Gæst

Hej.

Statistisk set tager det i gennemsnit 1år at blive gravid for et par.

Det tog min kæreste og jeg 5,5måned – og alle dem jeg har snakket med og kender er blevet gravid i 1-2 forsøg, eller max efter 6 måneder. Så måske i skulle blive undersøgt?

Rygning skader sperm meget. Og når man er over 30, begynder fertiliteten at gå ned af bakke. Motion og sund mad virkede for os. Levede noget usundt da vi lige prøvede, så gik jeg på en “hyggekur”, bare for at leve lidt sundt, og vupti, så var den der. 🙂

Held og lykke med baby planerne.

Mvh Christina.

Hej

jeg tror du skal droppe dine graviditetsplaner (ja nu ved jeg ikke hvor gl. du er). Men er man meget fokuseret på noget, så sker det som oftest ikke – så gå i byen og på druk og glæd dig over det “frie” liv – Ja det virkede for mig…. Min mand (daværende kæreste) blev noget så emsig hver gang jeg fik min menstration, at jeg til sidst sagde stop (efter 1 1/2 år forgæves grviditets forsøg) Og jeg mente det selfølgelig – 2 mdr senere (i alkoholtåger :-)) var jeg gravid med min store dreng der nu er 5 år, og jeg kan åbenbart ikke stoppe igen for venter nr. 4 om tre uger.

Der kan selfølgelig være en fysisk årsag, men jeg tror 80% af alle tilfælde nok er psykisk – man ser jo også folk der just har adopteret, efter 7 års ventetid – bliver gravide. Men det er klart er du 40 eller lige der omkring er det jo svært at vente i længere tid… Ellers slap af og fokuser på noget andet (min mand og jeg var begge rygere iøvrigt)

Hilsen Malene

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej..

Langt de fleste læger vil gerne undersøge par der ikke er blevet gravide indenfor 1 år – så kontankt lægen..

JA røg det skader… MEN min mand ryger, og han har gjort mig gravid 3 gange..

Mia

baby2mybaby2my
    Medlem

Tak for svar?
    Jeg er også blevet enig med mig selv om, at min psyke ikke er helt okay, og vis jeg ikke bare glemmer at om projekt baby.. Går det galt, jeg tæller og regner ud hver måned, håber og tror, men ingen resultat, og her for nogle dage siden, hvor jeg bare var sikker på jeg hade ægløsning, gik jeg helt kold fordi min mand ikke hade lyst, så sex er også blevet et most, og ikke noget der er godt og dejlig. Jeg er kørt ud på et side spor. Og jeg har det ikke okay med det det.. Men det må stop nu, så jeg ville nyde livet lidt i nu? igen tak smiler

thrupsthrups
    Medlem

For os gik der et år før han ramte plet, det lykkedes først da jeg havde været hos lægen og var blevet undersøgt, mest fordi at jeg så følte at jeg gjorde noget aktivt, jeg blev også henvist til sygehuset til en kontrastvæske scanning. Den tid afbestilte jeg dog, da jeg pludselig var gravid 🙂 Jeg er overbevist om at det var den psykiske faktor der spillede ind.

Nøjagtig på 28. dagen kastede jeg op og vi blev enige om at teste, den var posetiv. Bagefter sagde min mand – du har også været komplet umulig de sidste dage. Næste gang sparer jeg testen og spørger manden om der er gevinst.

Trine

baby2mybaby2my
    Medlem

Hej trine

Jeg er ikke i tvivl om at det psykiske påvirker ens hormoner, og jeg prøver virkelig også alt for at ligge mit projekt baby lidt på afstand, men det er ikke nemt,
    Pt. Føler jeg igen der må være noget, oppustede mave, kvalme, meget træ, et meget ustabilt humør, også meget øm bryst vorter.. Pt. Er jeg på min 42 dag i min cyklus det er det er en uge over tid ?
    Jeg håber bare så meget, jeg bliver så ked når jeg får min mens? jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kan glemme alt om projekt baby. Det fylder så meget af min hverdag ? jeg er lige begyndt på en fertilitetsklinik eller det ville sige jeg har min første samtale her om en måned .. Håber virkelig de kan hjælpe ????

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.