Jalux søster..?

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Jalux søster..?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    NicolineANicolineA
    Medlem

Hej derude.

Sidder her med en lidt tom fornemmelse, og en følelse af magtesløshed. Jeg er gravis i 27 uge nu , og nyder det virkelig! Men min søster har også fundet ud af at hun er gravid, hvilket jeg er rigtig glad for… Lige ind til at hun begyndte at være jalux, over at jeg er længere henne end hende, og var lidt før hende til at have “mave” osv. Det er så galt at hun hverken vil snakke med mig, eller være i samme stue som mig! Føler virkelig hun hader mig! Ved bare ik hvad jeg skal gøre, for det er simpelthen for galt den opførsel hun har overfor mig. Og det gør mig da rigtig ked af det, da jeg mener vi ku ha så meget glæde af hinanden… Er det mig der er helt forkert på den, og bare skal finde mig i det, eller hvad skal jeg gøre?

Anonym
    Gæst

kan ikke sige ret meget andet end at hun er mærkelig… og nej du skal ikke finde dig i det… eller hvis du kan så lad det hele gå ind af det ene øre og ud af det andet, men ellers så sig da noget til hende, for ja I kunne nemlig have rigtig meget glæde af hinanden 🙂

Linette25Linette25
    Medlem

Kan kun sige at jeg kender følelsen, min kærestes søster har ikke snakket til os siden jeg blev gravid, fordi hun har svært ved at blive det, men nu er hun blevet gravid og snakker stadig ikke til os. Det må være forfærdeligt ikke at kunne føle glæde på andres vegne.

Linette 17+3

Anonym
    Gæst

Syns heller ikk du skal finde dig i det. Min kærestes søster snakker heller ikk til mig. Hun har en søn på halvandet år nu, og har ikk snakket til mig siden jeg blev gravid. Jeg ved at hun ikk ku blive gravid den naturlige vej, og måtte insemineres, men altså.. Kan slet ikk se hva jeg har gjort hende. Ydermere har jeg fået at vide at hun har siddet og sagt til andre at jeg ikk egner mig som mor, og at hun ikk ka li mig. Ja, det må sgu være hårdt at være sådan en bitch.
    Mvh Tina 24+5

– at I ligefrem bliver sure over, at et andet menneske har det svært – og at I ikke har nogen som helst forståelse for at det kan være hårdt, men kun tænker på jer selv.

Ja, det er sat på spidsen, men jeg bliver sgu ked af det på jeres søstres vejne, når jeg læser udsagn som “du skal ikke finde dig i det”, “for galt med den opførsel”, “hun er mærkelig”, “Det må sgu være hårdt at være en bitch”.

Jeg håber at jeres søstre har nogle gode veninder, som de kan bruge til noget!! Som forstår dem og kan finde ud af at kommunikere til dem, at “det er okay at være jaloux og/eller skuffet, men jeg er her for dig alligevel, for jeg ved du har det svært”.

Rikke

Anonym
    Gæst

Der er vel ikke andet at gøre, end at prøve at sætte sig ned sammen med hende og få en fornuftig snak. I er trods alt søstre, så man kan vel ikke ligefrem kalde hende en perifær person, som man bare uden videre cutter kontakten til. Og hvis det er for svært at sætte sig og snakke med hende, så skriv evt. et brev til hende. Nogle gange kan det være nemmere at sige svære ting på skrift… Jeg har selv to søstre, så jeg ved, hvor svært det kan være med jalousi og præstationsangst i forhold til at skulle kunne leve op til sine søstre, og måske er det det, der plager din søster.
    Det er ikke altid lige sjovt at skulle være nr. to med alting.

– A

Jeg kan fortælle jer fra egen erfaring at det virkelig kan være svært at glæde sig på andres vegne.
    Oftest er det ikke fordi man er sur på den person som er gravid eller hvad der nu end er grunden, men et eller andet sted er det bare nogle gange nemmere og holde sig fra den person som er gravid, måske bare i et stykke tid, for lige som at vænne sig til tanken.
    Det er virkelig svært for eselv, hvis man får og vide at nu er den og den gravid, men man bliver det bare ikke selv.
    Det kan være et kæmpe nederlag og er enormt svær når andre bare bliver gravide og får sunde og raske børn og man ikke selv oplever det.
    Det værste i kan gøre, er at omtale jeres søstre på den måde som i gør, for det er så svært at være den der står tilbage.
    Jeg håber i forstår hvad jeg mener og ihvertfald er jeg selv en af dem der står tilbage med et nederlag.
    Hjælp i stedet den person og det kan i gøre ved at snakke og ikke bare vende ryggen.
    Ville egentlig bare sige at det er så træls at være den der står tilbage.

Christina

Jeg kan fortælle jer fra egen erfaring at det virkelig kan være svært at glæde sig på andres vegne.
    Oftest er det ikke fordi man er sur på den person som er gravid eller hvad der nu end er grunden, men et eller andet sted er det bare nogle gange nemmere og holde sig fra den person som er gravid, måske bare i et stykke tid, for lige som at vænne sig til tanken.
    Det er virkelig svært for eselv, hvis man får og vide at nu er den og den gravid, men man bliver det bare ikke selv.
    Det kan være et kæmpe nederlag og er enormt svær når andre bare bliver gravide og får sunde og raske børn og man ikke selv oplever det.
    Det værste i kan gøre, er at omtale jeres søstre på den måde som i gør, for det er så svært at være den der står tilbage.
    Jeg håber i forstår hvad jeg mener og ihvertfald er jeg selv en af dem der står tilbage med et nederlag.
    Hjælp i stedet den person og det kan i gøre ved at snakke og ikke bare vende ryggen.
    Ville egentlig bare sige at det er så træls at være den der står tilbage.

Christina

Linette25Linette25
    Medlem

Jamen det er jo altså ikke nemt at snakke med en der ikke gider at snakke fordi man er gravid.. Jeg synes det virker underligt at man kan bære så meget nag overfor en person som man er i familie med, men det er min mening og andre har en anden.

Anonym
    Gæst

Jeg er altså enig med Linette. Jeg kan godt se det er svært, hvis man ikke selv kan blive gravid. Det er fuldt ud forståeligt at det kan være svært at glæde sig på andres vegne. Men for mit vedkommende med min kærestes søster, så har hun jo et barn, og jeg har aldrig gjort hende noget. Hat altid lånt hende tøj og givet hende en masse jeg ikk selv ku bruge, og hun har altid sagt at jeg var som en søster for hende. Og så nu får jeg at vide at hun ikk ka lide mig, og jeg ikk egner mig som mor. Helt ærligt, så er man sgu da mærkelig!!

maria82maria82
    Medlem

Kan godt forstå det kan være skuffende hvis man selv har svært ved at blive gravid og så en, der står en nær kommer med det glade budskab. Men jeg mener, at man skal kunne glæde sig på andres vegne, også selvom de opnår noget man selv brændende ønsker sig. Det er okay at blive lidt jaluox over det, men der må være grænser for hvordan man kan opfører sig. Det er jo voksne mennesker og ikke børnehavebørn… Var selv lidt nervøs for hvordan vores ene nære vennepar ville reagere. De skal selv igennem hele møllehjulet for måske at kunne blive gravide, og alligevel har de ikke udtrykket andet end glæde over, at vi venter os. Kan slet ikke forstå hvordan nære familiemedlemmer kan reagere sådan som I beskriver, ikke snakke med jer osv. En ting er at blive jaluox, en anden ting er at lade det gå ud over nære familiebånd.

NicolineANicolineA
    Medlem

Nej det er nok lidt svært, men hun er jo selv gravid, og er da glad på hendes vejne. Uden tvivl… Burde hun jo også være på mine, istedet for at sidde og surmule over at jeg er lidt længere henne end hende. For hun er virkelig gal på mig… Syntes bare det er noget underligt noget at blive sur over. Man burde da være glad 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.