Forladt og sviget af kæreste

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Forladt og sviget af kæreste

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    24Lykke24Lykke
    Medlem

Hej Nicoline

Jeg bliver helt forarget. Det lyder som en skrækkelig situation din kæreste/eks har sat dig i – især fordi man er ekstra sårbar som gravid. Var i enige om at blive gravide, eller var det en smutter?

Jeg synes, at du skal tage en snak med dine forældre eller andre som du stoler på om hvad du skal gøre. Jeg tror at det er nemmest at få nogen til at råde dig som også kender din kæreste/ekskæreste. Men hvis du allerede nu kan mærke, at han er ustabil og ligeglad med dig og barnet, synes jeg ikke, at han lyder som en der er værd at satse på – uanset om du vælger at beholde barnet eller ej.

Held og lykke – og pas godt på dig selv.

Lykke

NicolineANicolineA
    Medlem

Hej derude…
    Sidder her med nogen frustrationer, som håber nogen kan råde mig i… Min tidligere kæreste som er far til det barn jeg venter, besluttede sig lige fra den ene dag til den anden at stikke halen mellem benene og smutte fra et hvert ansvar hvad angår mig og barnet. Hvorefter jeg fik den besked at han var ligeglad og ikke ville have noget med sit barn eller mig at gøre længere og ude i fremtiden. Nu har han så fået kolde fødder og fortryder det han sagde, om at han som sagt var ligeglad og bare skulle se og få det fjernet. Men helt ærligt det er ikke det jeg ønsker. Og allerede nu står han og prøver at sige at han har rettigheder til alt i forhold til barnet når det er født… Han har behandlet mig som en sæk affald og syntes ikke det her er rimeligt for nogen af os…? Hvad skal jeg dog gøre… Han er som person ikke særlig stabil længere og heller ikke de mennesker han omgåes er noget man kan tilbyde et barn… Prøver ikke være en dum kælling… Føler mig bare svigtet 🙁

NicolineANicolineA
    Medlem

Jah det er en meget svær situation jeg står i… Og nej han er ikke værd at samle på, på nogen måder. Kan bare ikke søge hjælp i hans familie eller noget som helst da de bare støtter ham fuldtændigt i det han har gjort. Jeg forstår det simpelthen bare ikke og syntes det er noget så frustrerende…

Anonym
    Gæst

Øv en møgsituation at stå i. det kan man sku da kalde at jogge og træde på folk. Man kan blive så piisesur når man hører om nogen mænd, der opfører sig så urimeligt.
    Jeg synes også du skal snakke med nogen du stoler på om det, og derudover synes jeg du skal prøve at kontakte dit statsamt, de kan fortælle dig helt præcist hvad hans´rettigheder´er. Både i forhold til at han skred og sagde han intet ville have at gøre, men også at han omgåes mennesker der ikke ville være særlig gode at have omkring barnet.
    Jeg synes bestemt ikke du er en dum kælling på nogen måde, det viser jo netop at du bekymrer dig mest om dit kommende barn at du reagerer på denne måde, hvilket jeg bestemt synes er det vigtigste.
    Håber du finder vejen igennem.
    Knus
    Sara

Laila81Laila81
    Medlem

Hej
    Hvor er det tarveligt af din eks at behandle dig sådan. Syntes bestemt at du skal kontakte statsamtet som en anden også har skrevet. Hvor langt er du henne? Hvad syntes dine forældre om at du er gravid? Du skriver at familien tager hans parti… Kan måske følge dem lidt i at dit barn også har brug for en far… ved det lyder hårdt. Et tip er at du fra nu af skriver en lille dagbog om alt kontakt mellem dig og faderen. Hvad blev sagt og dato. Det er svært at huske hvis du om et år sidder i statsamtet og skal give grund til at han ikke skal have fx fælles forældremyndighed.
    Mine to første børn har en anden far end ham jeg nu er gift med og venter barn med. Jeg har ene forældre myndighed over dem og har lavet et børne testamente så min mand “arver” dem hvis der skulle ske mig noget. De ser deres far hver anden weekend, det vender man sig til. Men ud over det er der ingen kontakt til ham. Børnene er glade for ham og jeg vil ikke være den der skal fortælle dem at de ikke har kendt ham fordi sådan og sådan når de bliver ældre. På et tidspunkt bliver de jo store og fyldt med spørgsmål. Så vil jeg hellere vente til de bliver så store at de syntes det er kedeligt at besøge ham og hellere vil blive hjemme og i byen med deres venner. Til den tid kan de selv bestemme hvor meget de vil se ham. Så er det jo deres valg.
    Du kan læse meget om ret og pligt inde på statsamtets hjemmeside. Samt børnebidrag, samvær, forældremyndighed o.s.v.
    Håber du kan bruge dette til noget.
    Skriv endelig hvis du vil snakke med en der har været igennem næsten det samme. evt. mail mundingpoulsen@jubii.dk
    Knus laila81

Anonym
    Gæst

rend da ham i røven…
    Sørg for at du får fuld forældremyndighed og han står som far, så skal han betale børnebidrag og han har faktisk ingen rettigheder over for barnet… har man sagt A må man sige B…
    Sanne

Anonym
    Gæst

Det lyder sgu som min eks.
    Desværre er der en masse dumme svin i den her verden ! Kæmp for din ret, og dit barn. I vil begge have det bedre uden ham i Jeres liv !

Jeg blev meget lettet over at læse din mail, for det betyder at jeg ikke er alene.
    Da jeg var fem uger henne og fortalte faren at jeg var gravid valgte han at gå fra det hele. Det var en meget svær beslutning at tage om at beholde barnet. Men jeg valgte at beholde det og i hvor jeg er 38+0 har jeg aldrig været mere glad for min beslutning.
    Jeg var slet ikke forberedt på hvor stor støtte jeg har fået for familie og venner, ja selv jordmor og læge har i den grad støttet op om min beslutning. Så på trods af tudeture og følelsen af at være svigtet og helt alene i verden er jeg i dag af hele mit hjerte glad for at jeg valgte at beholde barnet.
    Du skal kontakte statforvaltningen, for du har krav på børne penge fra ham og kan også der få økonomisk hjælp med køb af babyting. De er dog ikke den hurtigste instans i verden, så det er bedre at gå i gang i god tid.

Held og lykke med det hele
    Julie

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.