Barnevogn og meget lille bil

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Barnevogn og meget lille bil

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi købte en teutonia klapvogn,en af de modeller der kunne slås ekstra meget sammen, til at have med i bilen og så brugte vi kun barnevognen derhjemme. Har i spurgt i forretningen?

Pernille

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg vil lige høre, om nogen evt. er i samme situation og hvad I i så fald har fundet af løsninger.

Vi har en meget lille bil – en Citroën C1 – og det er altså lettere sagt end gjort at finde en barnevogn, der kan mosles ind i den!

Vi har forsøgt med odders nye x-dream II – stel – og det kan lige akkurat ikke klemmes ind i bagagerummet – det er for langt. Nogen der ved om stellet på Emmaljunga Big Star Supreme er kortere?

Ellers må vi tage den løsnig, der hedder et cykel-/barnevognstativ på en krog uden på bilen…

Mvh Yggdrasill 22+2

Anonym
    Gæst

Ja – odders det nye stel skulle være det mindste – men så bare ikke småt nok. Men det var nu også i højden det var det laveste – tænkte emmaljunga måske var 5 cm kortere.. vi må nok ud at prøve. En klapvogn kan der jo sagtens være plads til – den dur bare ikke det første stykke tid af barnets liv…

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Jeg har læst at BRIO har lavet en barnevogn der kan klappes rigtig meget sammen, så den netopkan være i små biler. Jeg har ikke set den “live” kun i et blad. Den hedder BRIO Kompakt Plus. Den har et liggemål på 92 ( måske et minus ) Men selve barnevongs kassen kan foldes sammen så den minder meget om en klapvong når den klappes sammen. Jeg tænkte den måske var vær at kigge på.
    Vibeke 16+3 +nov 2003 + jan 2005

Anonym
    Gæst

Hey,

Vi har altid brugt cykelstativet, og det har virket fint og upåklageligt.

Henriette, Viktor030104 & Philipa121006

Anonym
    Gæst

ja, tænker også at vi nok bliver nødt til at investere i knop, stativ, lygtebom og ekstra nummerplade *s* Det havde nu bare været smart, hvis den kunne være i bilen – også med hensyn til vejret…

Anonym
    Gæst

hej kcvibeke *s*

Ja, som du selv skriver er det lidt et minus, at liggemålet i brios ikke er større. Det betyder heller ikke så meget, hvor kompakt selve kassen er – for den skal stå på forsædet. Det er understellets størrelsese, der er vigtig, da det er det, der skal kunne klemmes ind bag i bilen. Men det kunne da eventuelt være en mulighed

Anonym
    Gæst

Vi har en stationscar og vi har altså altid brugt cykelstativet alligevel. Man har jo altid mere med end lige barnevognen – og der er ikke noget værre en at brokke det hele ind – så hellere bare bruge toppen af barnevognen og resten af bagagen i bilen og så stativet på cykelstativet. Det er heller ikke så tungt at sætte på som det er at sætte det ned i bagagerummet.
    hilsen Tine 5+6

thrupsthrups
    Medlem

Hvis klapvognen kan lægges helt ned kan liften jo sættesned i den, og senere kunne i jo bruge en kørepose på ture og så ellers bruge barnevogn hjemme.

vi har også stationcar, men også en stor hund som oftest er med, hvor vi tager hen. vi havde regnet med at både vogn og hund skulle være der. Men så kom vi sørme til at købe en stor vogn, og vupti – nu snakker vi om tagboks, det vil være lidt lettere end at skulle afmontere det hele hver eneste gang det hele skal ind og udaf bilen. Øv nu havde vi ellers købt en stor bil for at slippe for det bøvl….

Heldigvis er både kassen og stellet lette, regner stadig med at kassen skal være i bagagerummet, hunden er bundet i den ene side og med kassen på højkant i den anden skal det nok gå.

trine 19+5

Anonym
    Gæst

Hej Trine. Nu er det jo desværre ikke helt nok i længden kun med en lift… Det er desværre begrænset, hvor længe han vil kunne sove i den. Jeg vil gerne kunne tage en barnevogn med, når vi besøger familien, da jeg gerne vil kunne komme lidt omkring – og vigtigere endnu, have ham til at sove udenfor.

Mvh. Yggdrasill 22+3

Anonym
    Gæst

Hej Yggdrasill
    Uha her kommer vi ind på en af mine kæpheste, så her kommer min mening:
    Hvis man vil kan man skabe sig selv mange problemer når man får et barn. Det er nok derfor mange har den underlige indstilling at man SKAL have karrieren i orden, hus, stationcar etc. før man får børn. Hvilket er rigtig synd!
    Jeg har aldrig medbragt barnevogn i bilen til mine to børn og agter heller ikke at gøre det med den tredie. Og jeg vil heller ikke købe en stationcar selvom vores venner og mine kolleger ser vantro på mig når jeg fortæller at vi har en fiat punto og (snart) 3 børn.
    Med nummer et havde vi slet ikke bil, så der var “problemet” der slet ikke.
    Med nummer to købte vi, en stor klapvogn, der kunne klappes sammen som en paraplyklapvogn. Liften kunne lige klemmes ind i den og da min datter var for stor til liften var hun stor nok til at ligge i klapvognen. Der fulgte en slags kørepose med og jeg har også suppleret med en børnesovepose eller et vattæppe i bunden.
    Hvis vi absolut skulle have barnevognen med har vi taget toget – men det afhænger selvfølgelig lidt af hvor langt ude på landet man bor om man har den mulighed.
    Med nummer 1 slæbte vi også altid alverdens grej med os hvis vi skulle nogen steder hen med baby: Kæmpe pusletaske, med alt til enhver nødsituation, weekendseng, siddestol, legetøj, mad etc. Med nummer 2 var det kogt ned til at smide en ekstra ble ned i dametasken og det fungerede upåklageligt. – den stil fortsætter jeg med nummer3!
    Held og lykke!

thrupsthrups
    Medlem

Nej en lift er ikke lang nok særligt længe, men jeg ved at en del tvillinger og trillinger sover fint og varmt nok i en kørepose, da det til især trillinger er svært at finde barnevogne med plads til alle børnene. Og det ville jo gøre det lidt lettere for jer. Ellers kunne i også overveje tagboks, hvis det er muligt til jeres bil, det vælger vi jo selv, til når vi skal have både hund og barn med.

Trine.

thrupsthrups
    Medlem

hej igen igen

hvad med brio kompakt plus? stellet bliver på en eller anden måde kortere når det klappes sammen.

trine

Anonym
    Gæst

Hej igen.

zzebra skrev, at hvis man ville kunne man skabe sig mange problemer… Så tror jeg lidt du har misforstået mig, hvis det er det du synes jeg gør 🙂

Jeg var bare nysgerrig efter, hvad andre havde gjort 🙂 Og om nogen vidste om Emmaljungas stel måske lettere ville kunne være der…

Jeg har nu selv undersøgt sagen lidt nærmere. Emmaljungas stel er kortere end Odders X-dream II – og ligeledes er Odders almindelige stel også kortere.
    Så nu tager vi ud en af dagene og forsøger om et af de stel kan komme i bagagerummet – hvis ikke bruger vi de ca. 5000 det vil koste at, at kunne få stellet transporteret udvendigt på et cykelstativ 🙂

For os personligt er det ikke en mulighed med klapvogn og lift, men absolut heller ikke noget problem at skulle have barnevognen med – vi vil bare gerne finde den, for os, bedste måde at gøre det på 🙂

Mvh. yggdrasill 22+5

Anonym
    Gæst

Hej

Har godt hørt om brios – men der er liggemålet kortere, ellers kunne det have været en mulighed.

Vores valg står mellem Odder og Emmaljunga – og så må vi så se, om den skal indeni eller udenpå bilen 😀

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.