hvor forsigtig skal jeg være…

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet hvor forsigtig skal jeg være…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    tigajetigaje
    Medlem

Jeg tænker sådan på mht hvilken creme, hårspary, parfume osv. jeg kan bruge under graviditeten. Skal det være uden parfume de ting jeg bruger? nogle gode råd?

tigaje 6+6

Anonym
    Gæst

Hej tigaje *s*
    Det er jo helt op til en selv at vurdere, hvolke produkter man vil og tør anvende under graviditet og efterfølgende ved amning.
    Miljøstyrelsen anbefaler, at man bl.a holder sig fra parfumerede porodukter og lader være med at farve hår i den periode. De har udgivet en lille folder, der hedder “god kemi til gravide og ammende” – den kan du se her http://www.babykemi.dk/
    Selv følger jeg de 9 råd i folderen, men igen – det er jo folk selv der må vurdere, hvad og hvor meget de tør risikere.

Mvh. Yggdrasill 21+0

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej tigaje

Jeg har ikke taget specielt hensyn her under min graviditet. Det eneste jeg har holdt mig fra er parfume (bruger bare roll on i stedet for) og så har jeg købt en lotion uden parfume.
    Jeg er ikke så sart for har snakket det igennem med min JM og hun forklarede at man bare skulle bruge sin fornuft med disse ting. Tag evt. en snak med din JM og spørg hende til råds…

Mia1204 36+1

Anonym
    Gæst

Jeg synes man skal være så forsigtig, som man kan holde ud at være. Spar på parume de steder, hvor det betyder mindst for dig, og hvis en balsam eller shampoo med duft er meget vigtigt for dig, så brug det. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv følger alle rådene, men tænkte lidt over det, da vi skulle hve kønnet at vide, for man har jo læst om de der drengebørn, der fødes med deform penis etc., hvor man tror, at det måske kan være moderens forbrug af diverse kemikalier. Men nu venter vi da heldigvis en pige…

Anonym
    Gæst

Jeg har selv været påpasselig med parfumestoffer og andre tilsætningsstoffer – specielt de konserverende parabener, der pt er meget udskældte. Men da jeg forleden var på apoteket for at købe creme, fik jeg at vide, at selv astma-allergiforbundet har givet grønt lys for flere af parabenerne og kun givet de resterende “gult lys” – og det på baggrund af at man endnu ikke ved så meget om dem. læs evt. om parabenerne på deres hjemmeside. Det beroligede mig en hel del 🙂

http://astmaeskole.regado-dev.dk/regado.jsp?type=page&id=135&domain=astmaeskole
    Mvh MuttiFrutti

Anonym
    Gæst

Du skal gøre hvad du har det godt med. Jeg har valgt ikke at bruge parfume og skifte over til økologiske cremer og shampoer mv.. (Lavera – kan virkeligt anbefales). Det er igrunden så kort en tid, og jeg kan godt leve uden div. unaturlige tilsætningsstoffer og parfumer i denne periode. Smurte før min mave med olie for at undgå strækmærker, men min læge sagde at det kunne være skadeligt for barnet, da de optager alt hvad vi smører os med. Jeg har derefter ikke brugt kropsolie/lotion overhovedet, men taget Eye Q (omega 3 og 6 olier) og har ikke haft behov for lotion derefter. (Eye Q er godt for udviklingen af barnets hjerne). Jeg har som sagt passet på med alt, for det er jo kun en kort periode. Men gør som du har samvittighed til og har det godt med.
    Hilsen helle 41+1!!!

Anonym
    Gæst

Hej Mia1204 *s*

Ville bare lige informere om, at der jo ikke er færre parfumestoffer i en deodorant, bare fordi det er en roll-on og ikke en spray…

Anonym
    Gæst

Hej igen.

Jeg ville lige komme med en ekstra kommentar *s*
    Det ser tit ud til, at mange er af den opfattelse, at er det økologiske/naturlige cremer, ja så er det hele godt – det er desværre langt fra tilfældet 🙁 Mange af disse cremer er nemlig lige så problematiske som alle andre. Tænk har haft lavet en test af disse “naturlige” cremer http://www.taenk.dk/upl/cms/7/37_36_38_Taenk_66web.pdf
    læs og bedøm selv inden du går ud og investerer i en creme der alligevel slet ikke er så god. Jeg bruger selv dagcremen fra Dr. Scheller til sart hud – og den er helt fri for “dårlige” ting – og som et ekstra plus er den billig 😀

Hope123Hope123
    Medlem

Ja, Dr. Scheller er slet ikke så tosset og prisen er også rimelig, der er mange gode produkter, bl.a. er jeg blevet vild med en håndcreme og bruger et par af olierne tit!

Har kigget på linket og der er jo klart noget om snakken. Bare fordi det er naturligt er det ikke ensbetydende med at man kan tåle det!! Jeg tåler f.eks. ikke jordbær, hasselnødder, spinat o.a.

Har i en del år lavet min egen creme af produkter fra Urtegården og dem har jeg kunnet tåle. Men også her skal man være opmærksom på hvis man tilsætter duft – der er nemlig også nogle af de æsteriske olier som kan give allergi. Så helt fri kan vi nok aldrig blive *SS*
    Vi kan jo reagere for de underligste ting lige pludselig og på alle tider i vores liv!

KH
    Anne Mette 10+1

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Yggdrasill

Jo for det er en roll on jeg har fået forærende af min moster som lider af parfume allergi. Den er købt i Bilka mener jeg hun sagde så det er en ganske alm. roll on som åbenbart ikke indholder noget “farligt”…
    Desuden tror jeg også at man kan være for forsigtig. Det er i hvert fald det jeg har forstået på min JM.

Mia1204 37+4

Anonym
    Gæst

Hej Mia1204.

Du har tydeligvis misforstået mig…
    Jeg sagde ikke, at der var parfume i netop din roll-on, men kun, at der ikke er forskel på deodoranter (af samme mærke) hvad enten det er en spray eller en roll-on.
    Der er efterhånden mange forskellige på markedet uden parfumer og andre skadelige stoffer i. De fleste fås netop i supermarkederne – du nævner selv bilka – da det jo ikke er de store kosmetikhuse, der laver disse.
    Ville bare lige opklare.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.