Hvad gør man?

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Hvad gør man?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle

Jeg har lige et par forespørgelser. Julen har været svær, da kvalmen begyndte juleaften, og jeg skulle være sammen med hele den pukkelrygede. Svært, fordi vi helst ikke vil sige det til hele familien (mine forældre ved det godt – der vi har været hele julen), men jeg klarede det. Dog er der nok nogle der har undret sig en smule over: minus vin, lettere bulet mave, ingen flæskesteg (bare lugten – øv – havde glædet mig til julemaden!). Og netop det med maven der buler. Det er min anden graviditet, og jeg buler meget hurtigt ud synes jeg. Jeg er pt. i 7. uge, og når jeg starter igen på job er jeg godt 8 uger henne. Jeg vil først helst melde graviditeten ud på mit arbejde efter de 12 uger, men… Jeg er lærer og hele tiden omgivet af nysgerrige kollegaer, der gerne vil vide, hvordan projekt-barn-kom-nu går. Derudover er det ungerne. Jeg har nemlig ikke været helt tys tys omkring, at vi gerne ville prøve på barn nummer to i november måned. At det så lykkedes ved første huk er jo bare vidunderligt (efter p-piller). Men… hvad ville I gøre? Jeg kan jo nok ikke skjule maven en måned til. Den buler graviditets-agtigt ud, ikke at forveksle med for meget julemad i julen.

Mange tak på forhånd

Signe 6+6 (sitojo)

Anonym
    Gæst

Jeg fortalte det på arbejdet da jeg var i uge 8 for jeg var så træt og uoplagt indimellem at jeg synes jeg var nødt til at give dem en forklaring også på hvorfor jeg spiser hele tiden… Men jeg har også kollgaer som reagerede meget positivt på nyheden og det vidste jeg at de ville, så det gjorde det lettere for mig, for jeg ville nok ellers have ventet lidt. Jeg tænkte at hvis det nu går galt så ville de også vide hvorfor jeg pludselig ville være ked af det. ¨
    For mig var det en lettelse da jeg havde fået det sagt og kunne snakke om det.

Håber mine overvejelser kan hjælpe dig lidt. Men det er jo vidt forskelligt hvordan man har det med det..

Maja

Anonym
    Gæst

Hej Maja

Jeg tænker præis som du gjorde – de vil alligevel få det at vide, hvis det går galt (7-9-13). Så jeg siger det også her når jeg starter igen. Tak for rådet :o) Og godt nytår.

Hilsen
    Signe (sitojo) 7+0

Anonym
    Gæst

Jeg ville da helst klart sige det…

Anonym
    Gæst

Jeg ville da helt klart sige det…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.