Gravid efter fødselsdep. og stress?????????

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Gravid efter fødselsdep. og stress?????????

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    enmortil2enmortil2
    Medlem

Jeg har to børn på 6 og 8 år. Efter den sidste fødsel fik jeg en fødselsdepression. Behandlingen bestod i samtaleterapi.
    For 2 år siden gik jeg ned med stress – behandlingen var igen samtaleterapi.
    De fleste mennesker har altid troet, at jeg havde styr på det hele…Men pludselig havde jeg så mange bolde i luften, at flere faldt ned…og det kunne min krop tilsyneladende ikke acceptere, hverken psykisk eller fysisk.
    Jeg har følt mig ok det sidste års tid. Kan selvfølgelig stadig blive stresset, som alle andre, men føler ikke længere, at det er “stress”.

Vi har besluttet at få barn nummer 3. Vi vil meget gerne – men jeg er utrolig bange for at få en fødselsdepression igen – eller ende med at få stress.

Går og siger til mig selv, at jeg sikkert ikke har nok overskud til en mere – at jeg ikke er en god mor osv….Går lidt og banker mig selv i hovedet.

Er der andre der har fået barn efter en fødselsdepression og/eller efter stress. Er det normalt at jeg går og vender og drejer fordele og ulemper ved at få et barn mere?
    Jeg havde det faktisk godt, da vi besluttede, at jeg skulle stoppe med p-pillerne…Men bekymrer mig nu om, hvorvidt det er det rigtige at gøre. Mine 2 børn skulle gerne få noget godt ud af at få en lillesøster eller en lillebror…Det skal ikke ende med, at at deres mor igen får en fødselsdepression eller “går ned med stress”.

Mvh
    enmortil2

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.