tager I noget mod halsbrand

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet tager I noget mod halsbrand

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har haft halsbrand i ugevis nu, men det er blevet værre. Mælk lindrer, men specielt når jeg skal sove, så er det møgirriterende, at jeg hele tiden må op og have mælk…Er der nogen som tager noget mod halsbrand?? Vi har balancid novum i huset, men jeg tør ikke tage det…

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej maleneaj

Led lider også meget af halsbrand og sure opstød. Ikke så meget mere efter maven er faldet sydpå. Jeg fik et tip af en anden bruger om noget der hedder Omelix som kan købes på apoteket og som er ok for gravide at tage.

Mia1204 37+1

Du kan også spise Alminox. Dem kan du købe i supermarked allevegne.
    Jeg havde dem altid ved hånden. De smager grimt af kalk, men de hjælper skønt mod halsbrand.
    Hilsen
    Louise

AbbichumAbbichum
    Medlem

Hejsa.

Så vidt jeg ved må du gerne tage balancid, jeg tog dem da jeg var gravid med min første datter og skal ud og købe nogen her snart da halsbranden også er ved at drive mig til vanvid nu 🙂

Knus fra Randi 21+4

bonnie4bonnie4
    Medlem

det er bare det værste !!!!!!! jeg spiser også alminox, nogen gange op til 20 i døgnet – men min lææge siger at der overhovedet ingen påvirkning er af barnet ved det……..

Hope123Hope123
    Medlem

Jeg har tidligere prøvet alminox, men syntes de smager ganske frygteligt. Tager balancid hvis det er tosset og det må man gerne under graviditeten, syntes ikke de smager så slemt som alminox.

KH
    Anne Mette 10+1

lilleberglilleberg
    Medlem

Hm, jeg blev rådet til på apoteket IKKE at tage Alminox, da det kan forstyrre calcium-fosfat balancen, hvilket ikke skulle være godt for babyen:
    http://www.nycomed.dk/dk/Menu/Produkter/Produkter/Mave-tarm/Alminox+DAK/Spoerg_og_faa_svar/#link2
    Desuden hæmmer det optagelsen af jern – hvilket heller ikke lyder som en smart bivirkning for gravide…
    Balancid skulle derimod være sikkert at bruge, og jeg synes det hjælper godt mod halsbranden.

Eva
    26+1

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.