P-pille stop – hvor længe skal man vente på mens…

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet P-pille stop – hvor længe skal man vente på mens…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    sidse1904sidse1904
    Medlem

Glædelig jul…

Stoppede med P-piller midt i oktober og har ikke haft mens. endnu… Er det ikke lang tid at vente på det eller har andre af jer prøvet lignende?

Har testet – er ikke gravid – endnu 😉

Anonym
    Gæst

Din mens kan godt være ureglmæssig i starten efter p-pille stop, kroppen skal lige vænne sig til at du ikke tager p-pillerne mere, men efter nogle måneder skulle den gerne blive reglmæssig igen.

tror ikke du skal være bekymret 🙂

Henriette 🙂

Fik efter 3 dage.. Og blev gravid efter 2½ mdr. ..

Natasja & Josefine 220907

Anonym
    Gæst

da jeg stoppede fik jeg menstruation, ligesom jeg plejer et par dage efter sidste pille, og min mens var 100% regelmæssig indtil jeg blev gravid, men det er vist ret normalt med store ureglmæssighedder, min veninde kunne godt gå i 2 måneder uden mens… bare vent det skal nok komme.

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej sidse1904

Da jeg stoppede med p-piller fik min mens. sit helt eget liv. Det kom og gik som det ville. Derfor fik jeg nogle østrogen hormoner af min læge som gjorde at der kom styr på det. Tror ikke du skal vente for længe med at kontakte en læge hvis den ikke kommer af sig selv. Slet ikke når du prøver at blive gravid for så kræver det at der er styr på de dumme hormoner:o)

Mia1204 35+6

AnullerAnuller
    Medlem

Hej!
    Jeg droppede af p-pillerne i sep ’06, og min mens udeblev også, min læge sagde at det nok bare var fordi min krop skulle vænne sig til det. Men der gik 9 mdr og jeg havde stadig ikke fået mens, og det er jo lidt svært at blive gravid når man slet ikke havde ægløsning. Så jeg blev meget utålmodig, og gik til min læge og sagde det ikke kunne være rigtigt. Hun henviste mig så til en gynækolog, som skulle finde ud af, hvorfor jeg ikke fik ægløsning. Men der var 2 mdr ventetid. Jeg havde i mellemtiden læst meget godt om zoneterapi, så bestilte tid til det. Han valgte dog at bruge akupunktur istedet.
    Der gik lidt tid, og jeg begyndte pludselig at få det lidt underligt, havde lidt kvalme og ømme bryster. Men blodprøven ved lægen var negativ. Så kom dagen hvor jeg skulle til gynækologen, hun begyndte at snakke om at jeg skulle have hormoner osv. Men da hun så scannede mig, for at se om det hele var som det skulle være dernede, siger hun pludselig at hun godt kunne forstå jeg havde haft det så underligt, for jeg var gravid i 6. uge!!! Har regnet ud at jeg blev gravid efter 2 behandlinger med akupunktur.
    Så jeg har slet ikke haft min mens siden jeg droppede af p-pillerne. Vi var bare heldige at ramme plet i den første ægløsning, selvom vi slet ikke vidste jeg havde den..
    Så ja det er helt normalt at ens mens kan udeblive efter p-pillestop. Men går der for lang tid, så snak med din læge om det. Og jeg kan jo kun stå varmt inde for akupunktur behandling, da det hjalp mig..

KH
    Anuller 24+1

Anonym
    Gæst

Hej alle

Jeg stoppede med p-pillerne den 15. nov. (efter 3 år på dem igen efter 1. fødsel – har i alt taget dem sammelagt kun med pausen ved mit første barn i 11 år), og skulle så have min mens. (i p-pille pausen), og det fik jeg. Herefter ventede jeg selvfølgelig på min “naturlige” mens, men den kom aldrig, da jeg allerede var gravid.

Hilsen
    Signe 6+6 (sitojo)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.