Kan man blive gravid

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Kan man blive gravid

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    MorNov07MorNov07
    Medlem

lige efter man har født??? Eller har kroppen lukket af for en periode – nogen der ved noget om det ???

Christina & Hector 141107

Anonym
    Gæst

Det er forskelligt. Nogen kan blive gravide i løbet af den foørste måned efter fødslen andre skal vente 1 år. Jeg skulle vente 10 måneder inden min menstraution kom tilbage. Ved mig virker amning som antikonception.

Pernille

MorNov07MorNov07
    Medlem

oki – tusind tak for dit svar*S*

føl dig nu ikke helt sikker… en jeg kender fik sine børn med 10 måneders mellemrum… øvenikøbet tvillinger anden gang.

MorNov07MorNov07
    Medlem

ok – kan høre det kan være meget forskelligt*s*…men tak for svar …..*s*

Anonym
    Gæst

Det er meget forskelligt og man skal beskytte sig fra starte hvis man vil være sikker på der ikke skal komme en mere…. min venindes søster har en dreng på 20 uger og hun er nu 15 uger så det må siges at være gået rimelig stærkt…

Helle

Anonym
    Gæst

Hej *s*

Ja, du kan sagtens blive gravid meget kort tid efter fødslen – og her har det ingen betydning om du er begyndt at menstruere igen.
    Man mente førhen, at amning var prævention nok i sig selv – det er det ikke og det vil din læge og jordemoder også kunne bekræfte. Ydermere er det ret vigtigt, at benytte kondom det første stykke tid efter fødslen; dette for at forhindre bakterier og dermed en infektion.

Mvh. Yggdrasill 21+0

Det er ikke en gammel myte at amning beskytter mod graviditet.
    Hvis du ammer hver 3. time døgnet rundt hvert døgn har du en 90% beskyttelse mod graviditet.
    Men det er de færreste som ammer så præcist hvert døgn og derfor må det siges at være en usikker prævention, hvis graviditet absout ikke er ønsket.
    Hilsen
    Louise

Anonym
    Gæst

På hvidovre hospitals hjemmeside stod dette: “Husk prævention – amning beskytter ikke mod graviditet – og du kan blive gravid, før du har haft den første menstruation. Kondom er en god løsning i den første periode.”

Mvh Yggdrasill 21+1

Anonym
    Gæst

hej.. ja man kan godt blive gravid. jeg fødte mathias september 03 og allerede september 04 fødte jeg min datter. jeg blev gravid da min søn kun var 2 mdr. gammel.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.