lige blevet gravid

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet lige blevet gravid

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    FlyvermusFlyvermus
    Medlem

Hejsa.
    igår fik jeg den skønne besked om at jeg er gravid. lægen sendte mig hurtigt hjem igen med besked om at komme igen om en månede til en lille times undersøgelser og snak. jeg var så glad og tænkte kun på at komme jem at fortælle det, så jeg glemte at spørge om nogen ting. jeg har det lidt som om jeg snart skal have min menstration, med lidt mave kramper. Normalt??
    og så har jeg blødt meget meget lidt under to samlejer, dog ikke den sidste. har det noget at sige? meget lidt, men jeg kunne lige se det, bagefter, men kærsten havde ikke opdaget det. Normalt??

frkRubinfrkRubin
    Medlem

Først lige tillykke med graviditeten :o)

De ting du beskriver er helt normalt. Din livmoder er jo begyndt at udvide sig, det kan godt værke en smule, ja nogen gange gøre decideret ondt, det kaldes ligamentsmerter. Det er også normalt at bløde lidt efter samleje i starten af graviditeten. Dine blodkar i livmoder og livmoderhals bliver meget sarte pga hormoner når du er gravid og der skal derfor ikke så meget til før de brister. Du skal dog holde øje med at det kun lige er lidt efter samleje eller om det bliver ved. Men så lidt som du beskriver skal du ikke bekymre dig over.

Held og lykke med det hele

Sarah 28+6

FlyvermusFlyvermus
    Medlem

tusind tak for svaret. Hvor er det bare en smart hjemme side dette! så skønt at læse jeres erfaringer og få del af dem. det er bestemt ikke sidste gang jeg skriver. tak 🙂

Anonym
    Gæst

tillykke med det 🙂

Ja det er helt normalt at have det som om mens snart kommer, men det går væk igen efter noget tid, Blødning efter samleje havde jeg og lige i starten, snakkede med lægen om det og det er faktisk meget normalt. det er fordi livmoderhalsen er mere følsom, så længe det kun er lidt du bløder og det ikke gør ondt så er det okay.
    lbartels 19+4

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.