Det er så svært at vente…

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Det er så svært at vente…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    lbn822lbn822
    Medlem

Jeg har simpelthen brug for at komme af med alle de tanker, der vælter rundt i hovedet på mig!

Jeg har i flere år ønsket at blive gravid, og for ca. et halvt år siden overvandt min kæreste sin angst og begyndte at føle det samme. Vi holdt derfor op med at beskytte os og de sidste 2 måneder har vi forsøgt sådan for alvor med ægløsningtest osv.

Jeg er selv 25 år, min kærste er 31. Jeg er lidt overvægtig, men mit BMI er 25, og det er jo ikke over grænsen. Jeg hverken ryger eller drikker. Min livmoder er bagoverbøjet, hvilket nogle me¨ner er ligegyldigt mens andre siger at det gøt det sværere at blive gravid.

Jeg fik desværre min menstruation i tirsdags. Stor skuffelse og samtidig undren, da jeg faktisk var sikker på at den var hjemme denne gang da jeg har haft kvalme, ømme bryster, tissetrang hele tiden osv.

I min desperation og skuffelse begyndte jeg her til aften at lede efter historier om kvinder, som bløder under graviditeten – og dem er der masser af! Så nu håber jeg stadig på at der er liv derinde, selv om min fornuft fortæller mig at løbet altså er kørt. Jeg vil bare ikke tro på det…

Jeg har læst alle statistikkerne og ved at jeg formentlig bliver gravid snart – hvis der da ikke er et eller andet galt med mig eller kæresten. Jeg ved også hvor vigtigt det er at slappe af og ikke stresse for meget over det hele, da det kan gøre det endnu sværere.

Men for f***** hvor er det svært at slippe tankerne! Det hele blev endnu værre da min veninde glad fremviste en række positive tests i går. Vi begyndte på projekt baby samtidig og håber at kunne gå på barsel sammen osv. De andre gange jeg har fået min mens og det altså ikke er lykkedes har det været lidt en trøst at det heller ikke var lykkedes for dem – det overbeviste mig om at det er helt normalt at der går tid før det lykkes selv om man er sund og rask osv. Jeg er meget meget glad på hendes vegne og har ikke sagt et ord af alt dette til hende, da hun i forvejen nærmest havde det dårligt med at fortælle mig at hun var gravid – og det skal hun selvfølgelig ikke have. Jeg kan også sagtens glæde mig på hendes vegne – det er rigtig nemt! – jeg føler mig bare lidt snydt…

Puha det blev en lang og rodet historie, men det er meget passende for min tilstand lige nu! Jeg forstår bare ikke hvorfor mine bryster gør så ondt og jeg er så følsom overfor lugte, der ikke tidlligere har generet mig. Det korte af det lange er vel at jeg bare ikke kan slippe håbet, og det er jo skidt.
    Jeg har brug for at se fremad tror jeg, men det er lidt svært llige nu.

Ih, så fik jeg vist sagt det jeg skulle. Gode råd og fif er meget velkomne. Ville også gerne vide om der er andre, der har det som mig?

Hilsen en meget forvirret og meget skruk stakkel

HexiLexHexiLex
    Medlem

Det kan være svært at vente helt klart. Kæresten og jeg prøvede dog kun i 3 mdr før vi blev gravide… en lille måned efter vi bestemte os for at prøve, kom min veninde og fortalte at hun var gravid (hende og faren var dog allerede gået fra hinanden igen) og hun ville beholde barnet. jeg var selvfølgelig glad på hendes vejne, men det er lidt svært at være glad på hendes vejne, og ikke føle sig snydt… specielt når vi prøvede, og hun så absolout ikke gjorde. Det kan være meget svært.

Jeg fandt selv ud af at jeg var gravid mens jeg var hos min mormor :p jeg brokkede mig sådan over utroligt ømme brystvorder, hvor min mormor så sagde “er du gravid” da jeg kom hjem tog jeg så en test, og såmend ja, jeg var gravid 🙂

Men ventetiden er nu svær. Vi regnede med der ville gå et par år før det ville lykkes for os, men som sagt gik der kun 3 mdr. Det var først da jeg ikke var besat af at tage tests og sådan noget hele tiden at det “gik igennem” for os. Det er jo det at stres også er en vigtig faktor i den henseende, og derudover også kvindens stimulans. Det er også vigtigt at I ikke bare er som kaniner, for hvis man er “aktiv” hele tiden, når mandens krop ikke at danne så mange sæller.

Prøv at slappe af, og tage det som rart samvær med din kæreste, i stedet for en målrette operation 🙂 ved godt det kan være svært, men det bedste man kan gøre er vel at prøve 🙂

Håber min lille roman her hjælper dig lidt 🙂

Kram Dianna 33+5

Ja først tillykke med beslutningen
    Først vil jeg sige til dig at du /i skal lade vær med at stresse over det at prøve på at blive gravid. heller bare nyde det at havde sex ….. sorry.
    her hjemme gik der godt 2 år får jeg blev gravid og til at starte med gjore jeg også et nummer ud af at tælle dage osv. men det kom bare ikke af den grund efter flere skuffene forsøg slap jeg tangen om at blive gravid. og godt 5 månder efter kunne jeg få lov til at stå med en positiv test i hånden 2 januar i år og jeg hva 8 uger henne jubiii .så nu sidder jeg her og er mor til en super skønd datter.
    Så mit råd til dig er slap af nyd det at være sammen med din mand. så tror jeg på at storken nok skal komme til jer.
    til sist skal det siges jeg er en slank og sund ung pige som dyrker sport vær dag og det hjalp ikke os. så fordi du måske lige vejer et par kilo for meget skulde da ikke gøre nået hved det at blive gravid.
    Det der gør en forskel er vis du vist nok har for mang homoner ….. men der er nået man skal hvad tjekket hos lægen.
    PØJ PØJ men det .
    KH
    Benedikte og Madeleine 8 uger +1

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.