Hvor langt har i været henne da i købe de første ting til baby?

Alt om Børn Forums Debatfora Graviditet Hvor langt har i været henne da i købe de første ting til baby?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    camdancamdan
    Member

Er selv 14+0 og har ikke købt en eneste ting endnu, der er jo masser af tid. Vil gerne ha kønnet afvide så man kan enten kan købe lidt blå eller lyserød. Hvad med jer andre? hvornår begyndte i og hvad købte i?
    Camilla 14+0

Anonymous
    Guest

Jeg lavede en aftale med mig selv at jeg ikke ville købe noget før jeg gik på orlov. jeg er offentlig ansat og går fra 8 uger før termin. blev dog sygemeldt fra 30. uge. Der begndte jeg at købe babytøj. Vi købte dog barnevogn noget før, da der var udsalg.

Anna 38+5

frkRubinfrkRubin
    Member

Jeg er 20+0 og har først lige købt de første ting. Vil gerne lige have overstået MD på tirsdag før jeg begynder at gå shop amok

Sarah 20+0

Jeg er 24.uger henne! Er begyndt at samle til huse -Har købt lidt tøj, da jeg stødte på noget der var så sødt, at jeg ikke kunne lade det hænge. Har fået seng og puslebord “bestilt” – det er arvegods, og så har jeg lavet min egen liste over hvad jeg vil købe. Tror det er vigtigt at man ved hvad man vil have inden man skal ud og købe til baby, da der er mange ting, som de gerne vil sælge, men som man ikke har behov for! Jeg tænker sådan – hvad har jeg absolut brug for de første 14 dage efter fødslen – og så køber jeg ikke mere end det inden!!! Når man føler for det, så synes jeg, at man skal gå så småt i gang. Det gør også barnet mere virkeligt, at der ligger en lille smule tøj i skabet og venter!
    På onsdag skal jeg med en veninde ud og snuse til alle herlighederne i babybutikkerne, men skal ikke købe noget 🙂

God shoppetur
    Decembermor 23+4

camdancamdan
    Member

Tak allesammen så tror jeg også at jeg måske vil kigge lidt efter MD i næste mdr.
    camilla 14+1

tompertomper
    Member

Vi er først begyndt at købe ting nu. Men vi har det ikke til at stå herhjemme endnu. Det bliver hentet den dag han er kommet til verden af min mand og bliver sat op imens jeg ligger derinde i de 3 dage de anbefaler, når man er første gangsfødene.
    Så vi har ventet helt til nu, men det er jo hvordan man selv har det.

KH Pernille 38+5

milcasmilcas
    Member

Havde været til NF scanning og set baby for første gang. Købte 2 sæt tøj, en masse babyplejeprodukter og en slaskehund.

Mille

nielsen37nielsen37
    Member

Hejsa. Jeg valgte at sige at MD scanningen skulle overståes inden jeg ville begynde at købe lidt. Efter MD hvor kønnet ikke kunne ses – gik jeg i butikker – ha ha en joke – alt er enten lyseblåt eller lyserødt – så jeg bestilte tid til kønsscanning og nu er jeg så småt begyndt de lyserøde indkøb !! Barnevogn reserveret for længe siden pga udsalg. Mette

Anonymous
    Guest

hmm… så er jeg nok lidt mærkelig, for jeg er 9 uger henne og har købt bunker af tøj og dyner og sengetøj, legetøj osv 🙂 hehe..

Anonymous
    Guest

Er ikke gravid p.t. (i det mindste ved jeg det ikke endnu), men da jeg var gravid med mit første barn, købte jeg lidt forskelligt inden for de første 3 måneder. Selve barnevognen fik vi først hjem, da vores datter var født.
    Anden gang kan jeg ærlig talt ikke huske. Vi skulle have en dreng anden gang (vidste det fra 19. uge), så jeg købte selvfølgelig noget lyseblåt, men kan ikke huske hvornår.
    Men da jeg samtidig har arbejdet i et svangreambulatorium, hvor jeg har oplevet at en graviditet kan ende dårligt lige fra start til slut, går jeg ikke så meget op i, hvornår det er “sikkert” at købe tingene. For det kan desværre gå galt helt til det sidste. Heldigvis går det jo i de fleste tilfælde godt!
    Maria

Anonymous
    Guest

jeg købte et par bodyer da jeg ca var 12-14 uger henne fordi jeg syntes de var søde.. men nu har jeg et sæt tøj, 5 bodyer og nogle strømper.. det er det.. vi håber t få kønnet af vide til vægtscanningen den 14 sep, for bebse var for genert til MD
    Sanne 25+5

kaj1973kaj1973
    Member

Købte lidt undertøj i uge 10 eller deromkring, og siden tog det ellers fart….Gik på barsel i uge 32 og der stod alt klart lige til at sætte på plads 🙂 Ved ikke hvilket køn vi venter, men var så heldig at falde over en sampak i neutrale farver på qxl, så alt tøj til de første 14 dage er i hus, og så kan man jo ønske sig resten i barselsgave.

Karin 35+1

Anonymous
    Guest

Jeg er 25 uger henne, og har købt ét sæt tøj med hue og små strikket “sko” som jeg ikke kunne stå for. Besluttede at det sæt skal lille bebs ha på når vi skal hjem fra sygehuset. Familien er begyndt at komme med tøj. Det er hyggeligt. Jeg venter nr 2 så husker hvor lang tiden var, da jeg i første graviditet ikke kunne gå forbi baby afd. uden at flå baby tøj ned fra hylderne. En ting jeg særligt husker er ALT det tøj du og bebs får når I ligger på barsels gangen, eller modtager venner/familie der hjemme. De har alle købt noget og pludselig får man ikke brugt det hele, før bebs pludselig er vokset sig til en ny tøj str.

Et råd herfra vil være- Køb alle de “fornuftige ting” stof bleer, ammepude, puslepude, flasker/sutter, bade olie osv osv. Så er de ting i hjemmet når du pludselig står med det hele:-)

MathildeHMathildeH
    Participant

Det er nok lidt atypisk (og overdrevet), men vi havde nærmest ikke fået svar fra graviditetstesten, før jeg sendte min kæreste ud for at købe de første ting. Der var i hvert fald ikke gået en uge inden han måtte på indkøb. Jeg var bare så glad og kunne slet ikke vente! 😀

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.