Er jeg gravid?

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Er jeg gravid?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Kanne85Kanne85
    Medlem

Hej.

Jeg er en ung dame på 21 år. Når jeg får min mens plejer den at varer i 5-6 dage og der plejer at være meget.

Da jeg havde den sidst (weekenden d. 4-5 november) varede den kun i 2-3 dage og der var næsten intet.

Jeg tog så en test, der hvist nok var positiv.

Et par dage efter tog jeg en ny, et andet mærke end den første, den var helt klart negativ. I morges (onsdag) tog jeg så en til, af samme mærke som den første. Den viste det samme som den første (ved ikke om den er positiv eller ej)

Er der nogle der kan hjælpe mig?? Er jeg gravid? Eller skal jeg vente og se tiden an??

taymi25taymi25
    Medlem

hvorfor tage du ikke til din lægen ?????? så kan han lave en lille urin test , så er du helt sikker og behøber ikke spekuler mere om det

held og lykke
    mvh taymi

Anonym
    Gæst

Du er lidt uklar i formuleringen…

Det er muligt at bløde lidt under grav., når man ellers skulle have haft sin mens. – men ophør af p-piller kan også gøre én lidt svingende i blødningen…

Jeg ville snakke med lægen, hvis jeg var dig. De har jo erfraring med den slags 🙂

Pia

Anonym
    Gæst

Kan man få vagtlægen til at tjekke om man er gravid?? Har nemlig sådan bogle trælse arbejdstider så jeg ikke kan nå til min egen læge!!

Håber man kan.

MerethemorMerethemor
    Medlem

En af mine veninder havde engang samme problem med graviditetstests, vores læge for vi havde den samme sagde at man ikke kan få et falsk positivt svar, men godt kan få et falsk negativt svar. Så ud fra det må du jo være gravid:-)
    Vagtlægen tager sig ikke af noget ikke akut som kan vente til ens egen læge har åben, så du må jo få en tid der og afse noget tid fra dit arbejde, hvilket du jo også kommer til i forbindelse med jordemoder-, læge og scanningsbesøg under en graviditet.
    held og lykke
    Merethe 21

Anonym
    Gæst

Jeg er ved at være bange for at jeg måske er gravid.

Har været ved at læse nogle indlæg herinde hvor der står at kvinder har Brunligt udflåd i starten af deres Graviditet. Det havde jeg i en uge i midten af sidste måned. Jeg forbandt det ikke med graviditet for var lige blevet færdig med en behandling mod blærebetændelse.

Ved godt at jeg ikke burde være bange, men hvis jeg er gravid så er det ikke planlagt. jeg ville først smide p-pillerne til sommer. Der har min kæreste og jeg aftalt og prøve og få et barn, for det kom til at passe med at jeg har afsluttet min uddannelse..

Jeg bliver udlært til februar, og er bange for hvordan min kæreste vil reagere hvis jeg er gravid på p-piller.

Indrømmer at der er smuttet en en gang imellem hvor at jeg ikke har taget den, men troede ikke det kunne ske.

Hvad skal jeg gøre??

Kan først komme til lægen næste fredag for der er jeg på skole og har tidligt fri. Så kan først få det bekræftet der.

MerethemorMerethemor
    Medlem

Hej
    Håber at du har fået en tid hos lægen, for så har du det på plads og skal ikke spekulere mere over den del:-).
    Det sker jo at man bliver gravid selvom man tager p-piller og selvom det ikke er planlagt ned til mindste detalje mht. tidspunkt, men dog alligevel i planerne, så vil du/i jo gerne have et barn så skal tingene såmænd nok falde på plads, inden der kommer en lille.
    Du bliver jo færdig med din uddannelse inden, og kan nå at søge job og få det forinden du skal føde.
    Var selv gravid med min dreng da jeg afsluttede min uddannelse som sygeplejerske og havde termin 5 mdr efter, men fik faststilling alligevel. Husk du har ikke pligt til at oplyse at du er gravid ved en jobsamtale. Det kræver lidt is i maven, men er det dig de vil have så kan de såmænd også undvære dig under barsel.
    Med hensyn til din kærestes reaktion, så må du forklare ham hvordan du har det og hvor meget det kommer bag på dig. For jeg fornemmer at du er bange for hans reaktion, det synes jeg du også bør fortælle ham. Tal med ham måske i aften og få lettet din byrde, det er sådan noget man skal kunne tale om i et forhold så man kan støtte hinanden og ikke skal gå og ha’ det dårligt alene.
    Endnu engang held og lykke herfra
    Merethe 21+

Anonym
    Gæst

Jeg tror ikke jeg er gravid. Stoppede jo med min p-piller da jeg blev usikker, men nu er jeg så begyndt at bløde ca 5 dage efter stop.

Kan jeg stadig være det eller??

Anonym
    Gæst

Jeg tror ikke du er gravid, der kan være mange ting der spiller ind omkring at ens menses ikke vare så længe, feks kan stress på virker menses og mange andre ting kan påvirke.
    Men ellers så søg læge de kan med 100% sikkerhed sige det ved en blodprøve.
    Held og lykke

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.