Jeg tør næsten ikke tro på at jeg er gravid

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Jeg tør næsten ikke tro på at jeg er gravid

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Victoria81Victoria81
    Medlem

Jeg er 25 år førstegangs-gravid, et sted mellem 4 og 8 uger henne. Det er planlagt og helt utrolig godt timet i forhold til mit studie. Jeg tog en (nej, fem) positive testst to uger inden min forventede mens. og fik det bekræftet hos lægen. De siger jeg kan have været gravid under min sidste mens, siden resultatet var positivt allerede. Eller jeg har bare høje hormon-tal… deraf usikkerheden om terminen.

Jeg har haft nogle hårde uger, har ikke turdet tro på at vi virkelig har været så heldige, at det får lov til at blive og udvikle sig. Har nærmest forventet at det skulle gå i sig selv eller på anden måde gå til grunde… Nu er dagen for min forventede mens endelig oprundet. Jeg er oppustet og har lidt brunligt udflåd -og så frygten for at mens kommer og skyller alt ud og det var så det…

Videre rationelt er det ikke, og jeg ville ønske jeg bare kunne glæde mig som min søde kæreste gør. Det er som om der er hundrede år til første lægeundersøgelse, d. 6.dec.
    I mellemtiden må jeg jo nok fortsætte mellem at svinge ,mellem bekymring og glæde!
    Nogle der har lignende erfaringer eller gode råd?

MerethemorMerethemor
    Medlem

Åh ja! Jeg havde også noget brunligt udflåd først i graviditeten, det betød ikke noget og jeg er nu gravid i 21 uge og hun for det er en pige, sparker lystigt. Jeg gik forresten til min gynækolog og hun var så sød at scanne mig i uge 6-7 stykker hun kunne se at jeg havde haft frigjort 2 æg hvoraf det ene var befrugtet og hun mente derfor at “blødningen” skyldtes de ubefrugtede æg. Samtidig kunne hun vise mig fosteret og hjertet der slog så jeg fik ro på. For det op leves meget bekymrende når man får brunt udflåd, men sålænge det ikke er frisk blod så ro på. Forresten så bekymrer man sig generelt meget når man er gravid, så du reagerer helt normalt og kommer sikkert til at bekymre dig over mange ting inden du føder, også kan man jo så bekymre sig videre over babyen, barnet osv. det stopper aldrig og viser jo bare hvor meget kærlighed vi gravide allerede har til vores ufødte børn.
    mvh. Merethe snart mor til 2

Victoria81Victoria81
    Medlem

Tak for responsen,
    Jeg er mere rolig nu.
    Det var også en stor hjælp for mig at få sat ord på bekymringerne og det der gjorde at jeg fik ringet til lægen, som kunne berolige mig. Endvidere havde jeg terpet graviditetsbogen og regnet mig frem til at jeg er dobbelt så langt henne som de sagde hos lægen… Det fik jeg sagt til min læge, som er enig og nu skal jeg allerede til første undersøgelse på onsdag, i stedet for midt i dec.! 🙂 Og siden til en scanning for nærmere at kunne fastsætte terminen. Har det meget bedre nu. Bortset fra træthed, kvalme og en begyndende forkølelse, men hva -de første to er velkomne gener 😉
    Fortsat god fornøjelse med den kommende lillesøster!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.