Hvad skal barnet hedde?

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Hvad skal barnet hedde?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Kære alle,

Nogle forældre ved, hvad deres barn skal hedde, allerede før det er undfanget. For andre er det noget, der først falder på plads, når de har oplevet den lille komme til verden.

Hvilket navn har du overvejet at give dit barn – og hvorfor? Hvis navnet endnu ikke er på plads, hvad kalder du så den lille inde i din mave?

De bedste hilsner
    Netdoktor Babyklub

Anonym
    Gæst

Vi har kigget i navnebog og fundet 8-10 pigenavne og 4-5 drengenavne.
    Vi satser på at stryge nogle af navnene inden fødslen, så der kun er et par stykker at vælge imellem til den tid.

Det vigtigste er at vi kan lide navnet og at det passer til vores efternavn…. Det er vigtigt at man skal kunne sige det – uden at slå knuder på tungen 🙂

Vi har udelukket navne med bindestreg og besværlige stavemåder.

Indtil videre kalder vi barnet for “bebsen”.

Pia

Felix16Felix16
    Medlem

Vi ved, efter at have været til 3D scanning, at vi venter en dreng… Men… Vi havde faktisk talt mest om pigenavne inden – ved ikke hvorfor, men jeg synes det er lidt svært med drengenavne…
    Vi har talt frem og tilbage om drengenavne efter at vi har fundet ud af det altså er en dreng der svømmer rundt i min mave – og vi har nu nogle stykker som vi godt kan lide.. Vi hælder nok mest til Lucas.. Vi synes i hvert fald det passer godt både til vores navne (Marie & Lars) og til vores efternavne – men nu må vi se om det passer til ham, når han kommer ud?! 🙂

Nu mens han ligger i maven kalder vi ham for Lille Miv – det har vi gjort hele vejen igennem 🙂

Marie 37+1

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Jeg har en lidt morsom historie. Da Nikolai og jeg for lidt over 2 år siden skulle have vores første barn, fik vi afvide da jeg var i uge 25 at vi skulle have en dreng. Vi var bare slet ikke enige om navnet.
    Nikolai er stor Brøndby fan – og vi besluttede så at vores søn skulle opkaldes efter en af de daværende spillere – bare sådan for at få “hul på bylden”.
    Mathias blev opkaldt efter Mathias Jönsson – og denne gang (hvis vi får en dreng igen) skal han opkaldes efter Kasper Lorentzen :o))

Mathias er iøvrigt født den dag, da Brøndby slog FCK 3-0 i parken (og far måtte følge kampen fra Rigshospitalet..)

Får vi en pige, bliver hun naturligvis ikke opkaldt efter en af drengene, men vi er blevet enige om Kathrine (Cathrine) – stavemåden er endnu ikke på plads :o))

Indtil videre kalder vi “den” bare Baby eller bebs.

Tanja 17+0 og mor til Mathias 19.09.04

ld1301ld1301
    Medlem

For os var det ret svært at finde navne vi begge kan li´. Men vi er kommet frem til Victoria, evt Isabella hvis nu det ikke er en Victoria, der kommer ud… Josefine har også været oppe at vende men manden er ikke helt sikker. Lige nu kalder vi hende bebs, Victoria, lillepigen.
    Havde vi fået at vide det var en dreng var det nok blevet Alexander.

Lene 39+4

Anonym
    Gæst

Vi skrev navne ned og kunne begynde at strege dem ud vi ikke kunne blive enige om, og vi viste ikke alle tre gange hvad vi fik så navnene skulle være både pige og drengenavne.
    HVorfor vores piger hedder Signe og Cecilie er fordi at Signe var et navn ikke mange hed og vi begge kunne lide det og Cecilie ja det ved vi ikke rigtig hvorfor, kun at det var det navn vi begge kunne lide…….at de så er 6 på skolen nu i samme årgang der hedder det, ja det er lidt skod!!
    Vores dreng kom til at hedde Elliott pga vi begge kunne lide navnet, og fordi ikke mange hed det på det tidspunkt.
    Hvad nr 4 skal hedde er vi ikke enige om endnu,men et navn på 5 bogstaver så er der ligesom helhed i antal bogstaver hos børnene 🙂
    Men man skal være enige om navene syntes jeg og på intet tidspunkt har det ikke været en feks Signe der kom ud, navnet har passet perfekt til den der dukkede op.

GittesaxGittesax
    Medlem

Puha… det er bare så svært med de navne…

Vi er her hjemme helt enige om drenge navnet Marius (efter min kærestes farfar)… Men pigenavnen er vi endnu ikke helt enige om…. Jeg prøver at bearbejde ham til at sige “JA” til navnet Alma, da jeg synes det er så smukt :-)… men tror ærligtalt jer er nødt til at opgive snart… Bearbejdnings fasen har stået på i 2 mdr nu :-).

Så de pigenavne vi er nået frem til, og en nogenlunde enige om er Nikoline (Nicoline) og Lærke….

smil Gitte 36+3

mipsemipse
    Medlem

Vi havde et navn hver. Min mand, min søn på 3½ og jeg. Så gik vi i lang tid og prøvede at vende os til tanken, og imens kalder vi ham for lillebror.
    Det ender sjovt nok til sidst med, at min søn idee vinder i en konkurence vi afholder. Han har nemlig lige lært at gokke med saks, parpir og sten. Og min mand siger så en aften skal vi gokke om navnet….. Jeg er noget skeptisk da jeg jo helst vil vinde. Og min mand ja han er sikker på han vil vinde. Men vi bliver begge taget på sengen for vores søn på 3½ år vinder faktisk helt reelt konkurencen og vi må give efter. Så jo vores søn fik lov at bestemme…. dog var alle 3 navne jo fine så det kunne jo ik gå helt galt. Men stadig kalder vi ham lillebror, han er jo ik kommet ud endnu.
    mipse 32+3

zuzpuszuzpus
    Medlem

Ja, vi har altid været enige om at når vi engang sku ha børn og det blev en pige, så skulle hun hedde Liva. Da jeg så blev gravid og det viste sig det var en “lillemand” vi venter os var vi jo lidt på bar bund…. Og meget langt fra hinandens valg 🙂 Min kæreste ville gerne ha et langt navn og hans første valg var Sebastian. Jeg ville gerne ha et kort navn og mit førstevalg var Noah. Det gik vi jo så og tykkede på i noget tid og en dag sagde min kæreste, at jo flere gange han nu havde hørt Noah, synes han også det var rigtig sødt! Jubii tænkte jeg, men pludselig synes jeg egentlig også at Sebastian er vildt kært, det havde jeg jo gået og prøvet at vende mig til… 🙂 Så nu ved vi stadig ikke hvad vi skal, men enten bliver det Noah eller Sebastian…
    Knus Susanne

jydepigenjydepigen
    Medlem

Ja det er godt nok svært at finde et navn til den lille.
    Manden og jeg har fundet på 2 navne men vi er i slås kamp om det.
    Jeg vil hellere have hun skal hedde Rebecca men manden vil heller have Camilla.
    Det er utrolig svært.

Vi ved ikke hvad det ender med.
    I øjeblikket kalder vi hende for den lille tøsen…..*SS*

35+1

SahuraSahura
    Medlem

Jeg havde på fornemmelsen at det var en dreng jeg gik og bar på, så i starten omtalte vi babyen som “ham” og “han”. Men så fik vi at vide at det altså er en pige vi skulle have (i forbindelse med en fostervandsprøve) og nu har vi svært ved at finde et flot pigenavn. Det eneste navn jeg indtil videre synes om er Jasmin. Lige nu omtaler vi babyen “pus” “prinsessen” og “skat”.

Sahar 28+5

Hej
    vi har fra starten været mere eller mindre enige om navnet nu må vi se bare vente og se om det blir drenge eller pigenavnet der kommer i brug. Lige nu er navnet “den bette” og min mand bruger orderne guldklump meget.

maria 35+5

Anonym
    Gæst

Da jeg var gravid med vores første barn, startede vi navne diskussionen ret tidligt i graviditeten. Allerede ved første seance var både min mand og jeg enige om, at William var det helt rigtige drengenavn, hvis vi nu fik en søn. Hvis det blev en pige, havde vi en 3-4 muligheder på tapetet (Sophie, Regitze, Helena m.m.) Fordi vi var rørende enige fra start om navnet William, diskuterede vi aldrig andre drengenavne i løbet af resten af min graviditet.

Det blev en dreng, og han hedder selvfølgelig William. Nu er det bare sådan, at han, her lidt over et år senere, skal være storebror om 3½ uge. Vi ved, at det bliver endnu en dejlig dreng, og nu er vi helt og aldeles på bar bund med hensyn til et navn, for vi fik aldrig flere drengenavne på listen. Mit dilemma er, at nu syntes jeg ikke, der er nogle navne, der kan måle sig med Williams, og dem der kan, er taget af familiemedlemmers børn. Jeg er nu gået så langt, som til at skaffe mig en navnebog fra USA med over 100.000 forslag, så måske finder vi alligevel noget helt spicielt til lillebror. Jeg er bare bange for, at vi ikke når det, før han melder sin ankomst:o)

Mvh Sascha

djengis1djengis1
    Medlem

Det var rimeligt svært at finde nogle gode navne til vores 2 drenge, men nu hvor vi ved, at det er en lillebror, der ligger og svømmer rundt i min runde mave – er vi alle helt enige om, at han skal hedde Sigurd. Vi kalder ham dog p.t. mest “babyen” eller lillebrorén.

Jeg venter en lille pige og har længe kaldt hende Amalie Elisabeth inde i mit hoved. Kæresten er ikke overbevist om fornavnet, men jeg håber på det, da hun simpelthen allerede er min Amalie.

Hilsen Lisa 37+6

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.