test om jeg kan blive gravid

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet test om jeg kan blive gravid

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    ShyL20ShyL20
    Medlem

hej jeg er en pige på 20år, som har et par spørgsmål jeg håber du/i kan hjælpe mig med, det første spørgsmål er om det er muligt at få fortaget en dna-test på et ufødt barn.

og det andet spørgsmål er om man kan få taget en prøve som kan fortælle hvor stor chancen er for at blive gravid, og sidst men ikke mindst hvor lang tid skal jeg ha været stoppet med mine p-piller for at kunne blive gravid…

ld1301ld1301
    Medlem

hej

jeg kan desværre ikke hjælpe med de to første spørgsmål da jeg ikke aner en pind om det…
    Men mht p-piller så er det ifølge min læge et levn fra “gamle” dage at der skal gå et vist stykke tid efter man stopper med piller til man kan blive gravid. I dag er er ikke særlig meget hormon i så det har ingen indvirkning på hvor lang tid det tager. Jeg troede nemlig også atder nok ville gå ½-1 år inden det sku lykkes. Og jeg blev gravid efter 2 mdr. Og jeg har vistnok ikke ægløsning vildt tit da min mens ihvertfald altid har været meget uregelmæssig med flere måneder imellem hvis ikke jeg tog p-piller. Så….

Vh Lene

CyberbabeCyberbabe
    Medlem

Hej

Det er meget individuelt hvor hurtigt man bliver gravid efter p-pille stop. Nogle kan blive gravide mens de er på p-piller fordi de har opkast eller diarre i perioden, andre kan gå flere år, men jeg synes at der er en tommelfingerregl som siger ca. 3 mdr føren at kroppen er tilbage til normalen igen.

En DNA-test på et foster kaldes også en fostervandsprøve, ville jeg mener. Den fortæller jo om fosterets gener og kromosomer.

Jeg tror ikke man kan tage en test for hvor stor chancen er for at blive gravid med mindre at der er noget galt og at man har svært ved at blive gravid.

Men tal med din læge…

Mvh Cyberbabe

Anonym
    Gæst

Men jeg ved ikke om den er mulig at faa fat paa i Danmark. Jeg bor i London og har set reklame for en Hjemme fertilitets test.
    Den hedder Fertell. Prov at se: http://www.fertell.co.uk/

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.