Godt råd mod halsbrand

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Godt råd mod halsbrand

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    mmwithmmwith
    Medlem

Jeg blev meget plaget af halsbrand og sure opstød da jeg var i uge 28, men det forsvandt helt ved at jeg lagde en stor pude under madrassen i hovedenden. Min mand fik den ekstra bonus, at jeg også holdt op med at snorke – hvilket jeg ellers har plaget ham med helt fra begyndelsen af graviditeten…

Først nu i uge 35+ har det været nødvendigt at snuppe en Gaviscon tyggetablet nogle aftener – og den virker effektivt.

Marianne

Anonym
    Gæst

Jeg har haft halsbrand fra inden jeg vidste, jeg var gravid… Har prøvet alt! men er endt med Frutin, som er naturmedicin (kalktabletter). Virkelig anbefalsesværdige. Frutin fås i Matas og i helsekostforretninger. Prøv det!

Bobobaby (33+1)

TrolderierTrolderier
    Medlem

Hej Bobobaby

Lyder til at være værd at prøve med Nelfamag.

Hvor kan de købes?

Tak,

honeybibahoneybiba
    Medlem

Jeg vil lige takke denne tråd, for den hjalp mig til at tro på at man kan gøre noget mod det.

Jeg har døjet med bøvsen og halsbrand siden 2. måned og det er kun tiltaget (jeg er nu 30 uger/7,5 mndr). Nogle gange har det været lisså slemt som den værste kvalme.

Jeg får det når jeg bukker mig ned, på alle 4, når jeg er sulten, når jeg spiser store måltider, når jeg spiser sødt, fedt, surt – egentlig bare stort set hele tiden!

Jeg har prøvet mandler, bananer, mælk, vand og alminox, plus et udvalg af amerikanske alminox-lignende præparater, da jeg har været i USA en del af min graviditet. Alminox og des lige var nok det som hjalp bedst, men man må ikke drikke og spise efter dem og de virker kun i 5+ minutter og man må vist ikke tage for mange af dem. Vand i små tåre kunne skylle mavesyren lidt ned, men som der blev nævnt heri tråden skal man undgå at fylde maven med væske for så stiger det bare op i halsen igen.

Men ved et tilfælde faldt jeg over kefir. i et supermarked i USA ledte jeg efter noget der minder om tykmælk til min morgenmad. Jeg købte en kefir og på vej hjem fra markedet tog jeg lige en tår for at prøve den – og med ét var mavesyren og ubehaget væk!!!
    Der skal virkelig ikke mere end en enkelt tår eller to til at tage både luft og mavesyre.

Jeg håber det også kan virke for jer derude. Jeg har ikke prøvet med andre yogurter og surmælksprodukter, men det skal I da endelig bare prøve.

Kh

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.