maveøvelser

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet maveøvelser

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    SoerinemorSoerinemor
    Medlem

Er der nogen der ved om det er ok at lave maveøvelser når man er gravid? Har fået lidt blandede meddelelser…

Anonym
    Gæst

Du må meget gerne træne de skå mavemuskler, men skal holde igen med de lige.
    Dvs mavebøjninger fx skal foregå til hver side (venstre albue til højre knæ osv).

Hilsen
    Lene, 35+6

Jeg lavede maveøvelser under hele min graviditet (pilates) også de lige mavemuskler fik en tur indtil det ikke var behagligt længere. Jeg tror bare du skal lytte til din krop den skal nok sige fra hvis det er for meget. Jo flere muskler du har at presse med jo nemmere har du ved at føde.
    Mht. de lige maveøvelser, så skal du være opmærksom på om de glidder fra hinanden når du begynder at få mave, det sker for nogle men ikke for alle, for så må du nemmelig ikke træne dem mere. Ja det er lidt svært at forklare hvordan du tjekker det, men prøv evt. at låne bogen : 9 måneder før, 9 måneder efter, på biblioteket, der står alt hvad du skal vide om graviditet og motion, en rigtig god bog.

God træning

Kh Marie

Anonym
    Gæst

Hejsa.
    Som de andre siger, træn de skrå. Det er dem, du skal presse med, når du føder. Det er også ok at træne de lige dog uden at overdrive. Fx. er en gang om ugen ok. Husk altid at spænde i bækkenbunden, når du træner, idet du ved maveøvelser lægger et pres ned mod bækkenbunden. Og så husk i øvrigt bare masser af knibeøvelser i det hele taget med god afslapningsfase mellem knibene. Knib fx 6-8 sek. slap af i 12-14 og knib igen. ex. 15 knib tre gange om dagen. (Måske gør du det allerede, men anyway) God fornøjelse.
    Kh. Sille.

SoerinemorSoerinemor
    Medlem

Ja så må jeg hellere komme igang med de knibeøvelser.

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg er fitness- og aerobicsintruktør samt personlig træner, og det er helt rigtigt hvad tøserne her har fortalt dig, så bare klø på med maveøvelserne, og pas på de lige maveøvelser!

knua herfra

SofieChrSofieChr
    Deltager

Hej, er der nogle her, der har overvejet at få en mommy makeover efter fødslen? Jeg har f.eks. kigget lidt på Agata Privathospital.

Mommy makeover

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.