Barnevogn eller klapvogn

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Barnevogn eller klapvogn

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    boecherboecher
    Medlem

Hej med jer

Jeg har et måske lidt underligt spørgsmål at komme med her, men jeg ved ikke helt, hvem man ellers kan spørge. Jeg er 26+3 uger henne og vi er jo begyndt at kigge på, om vi skal købe barnevogn eller hvad. Så var det at en ekspedient foreslog, at man også kunne købe en god klapvogn og så sætte liften deri de første 6 mdr. Det synes vi, er en rigtig god idé, da vi bor inde i byen og ikke har plads til så meget i vores cykelkælder. Og samtidig har vi aftalt at få en brugt altanbarnevogn, så barnet kommer jo ikke til at ligge og sove i klapvognen.

Men er det helt dumt at investere på den måde? Barnet vil være ca. 6 mdr i jan-feb næste år, og nogen siger, det måske kan være for koldt med klapvogn, men vi regner jo da med at pakke barnet godt ind i en god kørepose og varmt tøj.

Hvis nogen af jer har nogle forslag til eller erfaring med dette, vil jeg meget gerne høre om det.
    På forhånd tak.

Anne

Anonym
    Gæst

Hej Anne.
    Jeg tror at hvis jeg var dig ville jeg nok købe en klapvogn og en lift, for som du selv skriver har du ikke de store muligheder for at lade barnet sove uden for og brugen af barnevogn bliver ikke så stor. Normalt, når jeg ikke er sygmældt arbejder jeg i en babyudstyrs forretning, og hvis du var min kunde ville jeg anbefale dig at give lidt mere for en god klapvogn, der i stedet for barnevogn kunne dække jeres behov. Prøv at kigge på f.eks Hartan og Emmaljunga, for de er specielt gode til brugen af lift, da de er veludarbejdet, og du har muligheden for at klikke liften fast med spænder. De fylder heller ikke så meget når de er klappet sammen.
    Håber jeg kunne hjælpe dig lidt.
    Gitte 32+6

Anonym
    Gæst

Hejsa..
    Ja, jeg vil kun lige informere om, at det er altså ikke alle børn, der kan ligge i lift i 6 mdr. Min søn, voksede ud af hans, da han var 3 mdr. Det er en lift fra en emmaljunga barnevogn. Men helt klart hvis jeg sku ud og have vogn i dag, ville jeg også vælge en klapvogn.. Selvom dete r nemt at skille barnevognen ad, er det alligevel lidt besværeligt! Vi bruger vognen meget og derfor skal den med i bil og ud af bil et par gange om dagen..
    Min søn er 72 cm og er 5 mdr. Jeg er 1.68 og min mand er 1.96, så selvom jeg er lille har han snuppet farens gener… ;O)
    Held og lykke med købet!
    Zannybas 7+4 og Jonas 5 mdr..

boecherboecher
    Medlem

Hej med jer

Tusind tak for svarene! Det er dejligt at kunne få lidt info fra nogle garvede kendere! Det er faktisk sådan noget, man godt kan gå og spekulere lidt over allerede nu, selvom der jo stadig er ca. 3 mdr. til barnet kommer. I skal ihvertfald have tusind tak, jeg tror også, jeg hælder mest til klapvognen. Og har luret mest på Teutonia og Emmaljunga.

Mange hilsener
    Anne

zina77zina77
    Medlem

Hejsa, jeg har købt en teutonia klaovogn. Den har liggemål på 93cm. Og så har vi købt en kombipose i stedet for lift. Den har både vinter og sommer dyne i. Plus teutonia har vendbar styr som er rigtig god til sol og vinter. den kan klappes helt sammen og hjulene kan tages af. Vi bor i Århus og bruger nemlig også bil utrolig meget. Man har faktisk mere brug for en klap vogn end barne vogn. Den er meget beskyttet så jeg tror ikke at den lille kommer til og fryse i den. Plus har jeg været meget imod at vogn skal være sort. Og teutonia har flere forskellige farver. Og man kan også vælge meget tilbehør til den. Vi købt vores i babysam. Og i øvrigt har den rigtig fede fælger. 🙂

Anonym
    Gæst

Hejsa

I skal gøre det i selv føler for!

Vi købte en god barnevogn, for den ville vi helt sikkert få brugt og en billig klapvogn, for den skulle kun bruges når vi var på indkøbstur… Year right!

Barnevognen har måske været brugt 10-15 gange og klapvognen bruger vi ALTID.

Skulle vi vælge om – og når nu vi engang skal have nr. 2 – så regner vi med at investere i en god og måske dyr klapvogn/combivogn.

Det jeg mener er, andres erfaringer kunne vi ikke bruge til noget – føl med dig selv. Personligt tror jeg at i en klapvogn til lift, hvor Klumpen er iført godt varmt tøj og kørepose, kan “den” sagtens holde varmen…

Lone

Jeanette69Jeanette69
    Medlem

Vi købte en Odder barnevogn med liggemål 96 cm, og den bruger min søm på 2 år og 2 måneder stadig, men nok ikke så længe endnu. Så har vi en paraplyklapvogn med skygge som kan lægges ned i ryggen, den købte vi da vi skulle sydpå med flyver.
    Mht. barnevogn skal man nok have dagpleje/vuggestue med i overvejelserne. Min søn er i dagpleje hvor vi selv skal have barnevogn med (og har haft indtil for 1½ måned siden).
    Når vi skal have nr. 2 (forhåbentlig) vil vi nok investere i en god klapvogn, men jeg ville nødigt have undværet barnevognen.

Anonym
    Gæst

Hej Anne !

Inden I går ud og investerer i en klapvogn, vil jeg råde jer til at gå ind på http://www.forbrug.dk, som er forbrugerstyrelsens hjemmeside. De har lavet undersøgelser/tests af både klapvogne og barnevogne. Nogen af dem (bla. en klapvognsmodel fra Emmaljunga) opfylder ikke sikkerhedskravene. Dette er også et problem der fornyligt er blevet omtalt i medierne.

Mange hilsner fra Anette 18+1

Anonym
    Gæst

ja nu er danmark jo det eneste land i verden der bruger barnevogn. så jeg tror ikke der er nogen skade i at købe en klapvogn men som de andre også skrive så vær kritisk når du køber, tænk på kvalitet og muligheder. så er der jo også lige det med dagpleje men hvis i har planer om at skulle købe en altan vogn kan den jo bruges.. jeg ved man kan få en klapvogn der umidlbart ser smart ud fordi der er plads til at stille en autostol i men sådanne ting skal du holde dig fra. teutonia eller emmaljunga holder og har sikkerhedskravene i orden.
    God shoppingtur.
    BAMS

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.