Svar til: Alle de tanker…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2013 Alle de tanker… Svar til: Alle de tanker…

thrupsthrups
Medlem

Jep den myte er helt død.

Da jeg var gravid første gang havde jeg kvalme men ikke meget, endte i abort af barn med stor genfejl – en dreng

Anden gang kastede jeg jævnligt op og havde døgnkvalme – det blev en pige

tredie gang igen ikke nævneværdig kvalme, så jeg var sikker på en dreng men jeg blev snydt……. Hun hedder Celina

Vore piger er født med godt 20mdrs mellemrum, vi fortalte først ca 2 mdr før termin at der var en lille baby i mors mave og forbereddelserne fik hun først ar se en uge før lillesøster kom (15 dage før termin). Da hentede vi Julies nye barnevogn som hun skulle sove tilmiddag i når babyen kom, hun var syg og nåede kun at sove i den en eller to dage inden lillesøster kom.

Julie var med til alt fra dag 1, igen fødte jeg ambulant og hun blev kun passet fra lørdag aften til søndag eftermiddag da mine forældre kom med hende, hunden og aftensmaden. Puslebordet havde vi slev bygget ekstrastort da jeg ventede Julie så der var lige plads til 2 piger på bordet samtidigt. Heldigvis sover babyer jo en del så der var fint tid til Julie når den lille sov. Celina havde meget gulsot og var indlagt for det og senere fordi hun ikke fik spist nok, da havde jeg den sorteste samvittighed overfor Julie. Heldigvis trådte vore forældre til og DP var også fantastisk til at give Julie ro og nærhed mens jeg ikke kunne og min mand kæmpede for at få hverdagen til at hænge sammen. 

Pigerne havde deres første skænderi da Celina var 8mdr og skændes stadig men er også hinandens bedste venner, der har svært ved at undvære hinanden i en sådan grad at vi nu gør en dyd ud af at huske at de ikke har samme alder og derfor ikke kan og må de samme ting. Det skal også siges at Julie ligger omkring gennemsnittet udviklingsmæssigt mens Celina er langt fremme så de faktisk udviklingsmæssigt  er meget mere jævnaldrende end kalenderen siger.

Trine